Guest Relation Manager

Arbetsbeskrivning

Vår fantastiska Guest Relation Manager går i pension och vi söker en nu efterträdare till henne.Clarion Hotel Sign förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring.Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning.Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd.Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.[[[ Guest Relation Manager (GRM) rapporterar till Guest Service Manager (GSM) Tjänsten innefattar ansvar för: .[Upprätta och genomföra "program" för VIP och stamgäster..[Säkerställa att gästservicen på Clarion Hotel Sign alltid håller högsta nivå..[Reklamationshantering- både avseende[rutiner och aktiv uppföljning .[Delaktighet i Loopon (elektroniska gästenkäter) .[Delaktighet i hotellets "supervisor" grupp..[Övriga uppgifter som tilldelas av GSM I tjänsten ingår: .[Att gå igenom ankomstlistor för att identifiera VIP och CC-gäster/stamgäster..[Att ta fram information om "Vad händer i huset denna vecka" .[Arbetstider är fördelade på två skift[ 07.00-16.00 eller 13.00-22.00 samt rullande helgschema för supervisor / shiftleaders..[Vid morgonpass vara i driften på Guest Service mellan 07.00-09.00.Vid kvällshift tjänstgöring i receptionen 17.00-19.00.Övriga driftspass enligt anvisning av GSM..[Att få våra VIP-listor till ett levande dokument som konstant förnyas..[Att hålla Servicemenyn levande och uppdaterad.Coachning och utbildning av produkterna för övrig personal..[Aktivt arbete i lobbyn med till exempel gästkvällar, gästundersökningar/intervjuer/sälj möten med dels nuvarande stammisar samt potentiella..[Ansvara för att vi har en välkomnande miljö och atmosfär i hotell- och konferens lobby..[Veckovis kvalitetskontroll av allmänna blommor på hotell och restaurang, i SPA och sviter.[ .[Hantering av gästsynpunkter och reklamationer.Dels uppföljning mot gäst men också i C2 mot avdelningschefer..[Att vid vissa arrangemang (som ordinerats av GSM) vara kontaktperson eller agera värd..[In- och utcheckningsautomater, delaktig i utveckling och rutiner..[Följa företagets policies .[Säkerställa att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetssystem, C2..[Säkerställa att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner .[Ledning, coachning och att motivering av personal för att säkerställa "Attitude at Clarion" .[Utbildning av personal i bemötande, hantering av reklamationer och omhändertagandet av gäster..[Ha god kännedom om rutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna..[Vara kunnig om anläggningen..[Att behandla våra gäster och kollegor med respekt..[Att se till att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Reisö
+46 8 676 98 00
Maria Reisö
+46 8 676 98 00
Jimmy Lappalainen
+46 709875015

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Sign
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 3 december 2009
  • Ansök senast: 2 januari 2010

Besöksadress

Västmannagatan 4
None

Postadress

Box 310
Stockholm, 10126

Liknande jobb


11 augusti 2022

Värdinna/Värd

Värdinna/Värd

9 augusti 2022