Håbo kommun söker en nämndsekreterare

Håbo kommun söker en nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i den lokala demokratins tjänst? Vill du vara navet i att planera och genomföra nämndssammanträden? Då skall du söka tjänsten som nämndsekreterare för vård- och omsorgsnämnden på kansliavdelningen i Håbo kommun! Du erbjuds ett intressant arbete i absolut närhet till de politiska beslut som formar verksamheten på lokal nivå.

Om arbetsplatsen
Kansliavdelningen på kommunledningsförvaltningen i Håbo kommun arbetar med stöd för genomförande av de politiska processerna och bidrar på så sätt till förverkligande av den lokala demokratin. Arbetet är omväxlande och ger god förståelse för beslut som formar välfärden i vardagen. Inom kanslienheten arbetar ett tiotal personer i närheten av kommunens politiska ledning med beredande och verkställande uppdrag knutna till de politiska beslut som formar välfärden på lokal nivå. 

Uppdraget innebär arbete gentemot vård- och omsorgsnämndens ansvarsområde. Nämnden har det politiska ansvaret för äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård och arbetet sker i nära samarbete med fackförvaltningen.

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med förvaltningschef och nämndordförande förbereder du nämndsammanträden och andra möten vid förvaltningen, dokumenterar vid nämndsammanträden och vid behov andra protokollförda möten. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll när det gäller samordning och administration av ärendeprocessen till nämnd med bland annat följande uppdrag:

- Ett huvuduppdrag är att ansvara för dokumentationen i anslutning till nämndmötena - förberedelser, utskick av handlingar och protokollföring. 
- ansvaret för inkommande post, förvaltningens myndighetsbrevlåda samt hanteringen av handlingar, registratur, ärendehantering, arkiv och dokumentflöden.
- planering och kvalitetssäkring av ärendeberedningsprocessen.
- handläggning av vissa ärenden för beslut i nämnden.

Arbetet är omväxlande med många olika administrativa uppgifter av både mer kvalificerad och av enklare art. Arbetet innebär många kontakter och samverkansparter både internt och externt.

Kvalifikationer
- Du har en lämplig högskoleutbildning, samhällsvetenskaplig eller juridisk högskoleutbildning är meriterande.
- Erfarenhet av administrativt arbete i en politiskt styrd organisation - kommun, region eller statlig myndighet- är meriterande liksom erfarenhet av nämndadministrativt arbete.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är en förutsättning för att trivas på tjänsten.
- God digital kompetens och förmåga att tillägna sig nya system som arbetsredskap krävs.
- Kunskaper i finska är meriterande.

Vi söker dig som
Vi letar efter dig som är en driven skribent som tycker om att planera och genomföra verksamhet i ett högt tempo där målet är att bidra till goda underlag för politiska beslut. Du ansvarar för nämndprocessens olika steg för att förbereda, genomföra och dokumentera nämndens beslut i samarbete med andra personer på förvaltningen och arbetet ställer därmed krav på ett gott ordningssinne, att du trivs med att arbeta med människor och att du tillsammans med kollegorna vill leverera ett förstklassigt stöd för de förtroendevalda politikerna.



Intervjuer för tjänsten kommer ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.

Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024

Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024