Handläggare

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen är en arbetsplats med cirka 470 anställda som arbetar på uppdrag av socialnämnden. Socialförvaltningen består av 6 verksamheter: vård- och omsorg, verksamhet för funktionsnedsatta, individ- och familjeomsorg barn och unga, individ- och familjeomsorgen vuxen, arbetsmarknadsverksamhet och central administration.

Central administration är en stödfunktion till socialnämndens förtroendevalda och råd samt till socialförvaltningens verksamheter.
Central administration handlägger även faderskapsärenden, dödsboanmälningar, färdtjänst samt riksfärdtjänst, avgifter för vård och omsorg samt ansvarar för förvaltningens verksamhetssystem.

Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga riks- och färdtjänstärenden, faderskapsbekräftelser, dödsboanmälan och samfondsansökningar, vara en av socialförvaltningens Webb-redaktörer, arbeta med viss ekonomiservice, vara sekreterare i ett av socialnämnden råd samt arbeta med arkiv.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad utbildning på gymnasienivå med inriktning mot administration eller ekonomi alternativt erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter, gärna med myndighetsutövning.
Tjänsten kräver att du har en god administrativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att du har goda kunskaper i Office programmen och datavana.
Som person är du serviceinriktad och trivs i kontakten med andra. Du har lätt för att skapa goda relationer. Du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samtidigt som du är van att arbeta med flera saker på gång samtidigt. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och har rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktperson
Administrativ chef Anette Nordgren, 0589-870 98.

Facklig kontakt
Kommunal Arboga, 0589-61 17 09, 010-442 81 87.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2017-03-12
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan idag!
Ansökan görs via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 711/17

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun Arboga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2017

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


16 maj 2024