Handläggare

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya Handläggare som brinner för att ge kundservice, se hit!
Nu när vår kollega har fått nya utmaningar inom företaget behöver vi fylla på med en ny lagspelare i vårt Kundserviceteam.

Vilka är vi?
För oss är service, värdskap och att ge det lilla extra en självklarhet. Vi arbetar mot den varierande målgruppen studenter som står inför flera nya utmaningar. En stor del i deras trygghet är bostaden och den står vi för. För många är detta ett första boende vilket gör att vår vardag kantas av alla möjliga frågor och ärenden.
Vår kundservice består idag av sex medarbetare och är navet för kunder och hyresgäster i vår verksamhet. Hit vänder sig kunder, hyresgäster, anhöriga och andra som har frågor eller är nyfikna på vår verksamhet. Våra kontaktvägar är chatt, Facebook, mail, telefon och besök i reception.

Arbetsuppgifter:
I din roll som handläggare på kundservice är fokus att ge våra kunder bästa kundservice via våra olika kontaktvägar. Din vardag kommer kantas av frågor som rör vår bostadskö, förmedling av våra bostäder, studiekrav och många andra frågor som är kopplade till hyresavtalet.

I arbetet ingår även handläggning av ärenden kopplade till hyresavtalet såsom olika typer av ansökningar, uppsägning av hyresavtal, boprövning samt förmedling och administration kring våra bostäder. Allt enligt det regelverk som styr vår verksamhet.

Kvalifikationer
• Minst gymnasiekompetens och eller annan lämplig utbildning
• Erfarenhet av Kundservicearbete/kundrelationer
• Goda datorkunskaper (MS Office)
• Erfarenhet av arbete i fastighetssystem är mycket meriterande, vi använder Fast 2.

Då våra kunder är såväl svenska som internationella studenter är vi tvåspråkiga och ett krav är därför att du har goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg, noggrann, serviceinriktad, flexibel och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi lägger stor vikt vid att du som person drivs av att ta ansvar, hjälpa andra människor och vill utvecklas i din roll. Du är en problemlösare som har lätt för att se möjligheter.

Vi erbjuder
Lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal med Unionen. Facklig kontaktperson Unionen, Anna Arkebrant, 08-458 10 00.
Vi erbjuder kompetensutveckling och satsar på friskvård, då vi tycker det är viktiga faktorer för att lyckas i sitt arbete. Vår värdegrund är stommen i vårt arbete. SAFE – Samarbete, Ansvar, Framåtanda, Engagemang.

Tjänsten avser heltid och är en vikariat anställning t om 20191231.

Om Stockholms studentbostäder
För snart 60 år sedan bildades vi, av studenter. Sedan dess har vi byggt och förvaltar över 8 000 bostäder, för studenter. Studenter har olika behov och därför utvecklar vi våra bostäder, med studenter. Vi är av studenter, för studenter och med studenter.

Vi erbjuder olika typer av studentbostäder, allt från korridorsrum och ettor till familjelägenheter, i hela Stockholm. Våra områden ligger alltid nära kollektivtrafik eller campusområdena. Vi är mitt i en spännande fas där vi utvecklar, nyproducerar och förvaltar framtidens studentbostäder. För vi vill ge bostäder åt ännu fler studenter i Stockholm. Läs gärna mer om oss på sssb.se.

Låter detta som ett jobb för dig?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Chef för Kundservice, Maria Granbom på telefon 08-458 10 20.

Sammanfattning

Besöksadress

Körsbärsvägen 2
Stockholm

Postadress

None
None

Liknande jobb