Handläggare (2 tjänster) och Administratör (1 tjänst) till Almi Östersund

Arbetsbeskrivning

- "Har du utbildning inom ekonomi och/eller juridik? Vill du jobba projektinriktat med spännande och utvecklande arbetsuppgifter? Har du jobbat med administration eller utrednings- och/eller kontrollarbete? Då kan detta vara något för dig!"

Vi söker 3 konsulter för ett uppdrag hos Almi Företagspartner i Östersund.  Uppdraget ingår i ett aktuellt projekt som handlar om att centralisera Almis arbete med att ha nödvändig kännedom om sina kunder för att kunna motverka både penningtvätt och terroristfinansiering. Arbetet ligger inom området som heter Anti Money Laundery (AML).

Arbetsuppgifter:
Uppdraget innebär dels löpande administration och informationshantering. Handläggningsuppgifterna kommer att innefatta kontroller, analysarbete och intern rapportering. Du kommer att arbeta med att inhämta, bearbeta och kontrollera information från Almis kunder i enlighet med de kundkännedomskrav som finns. Du kommer ha en viktig roll i uppbyggnaden av Almis centralisering av AML-arbetet.

Vi söker: Administratör (1 tjänst)
Handläggare (2 tjänster)
Uppdragets omfattning är inledningsvis 2 månader med start omgående, enligt överenskommelse.
Möjligheter finns för förlängning av uppdraget.

Kvalifikationer:
Du har en relevant utbildningsbakgrund, helst inom ekonomi- och/eller juridik från högskola/universitet. Är du i slutskedet av dina akademiska studier är du också välkommen med ansökan.
Det är särskilt meriterande om du har något års arbetserfarenhet med liknande arbetsuppgifter t ex från service- och administrationsarbete inom banksektorn. Har du erfarenhet av kundrådgivning från bank- eller försäkringsområdet är det ett plus.

Personliga egenskaper: Du är noggrann och lösningsorienterad
Du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att ta dig an uppgifter
Du har ”huvet på skaft”
Du kan arbeta självständigt, men är samtidigt en lagspelare
Du är ansvarstagande
Anställningsform/Sysselsättningsgrad/Arbetstid/Lön:
Visstidsanställning. Heltid.
Du kommer att vara anställd av OnePartnerGroup Jämtland.
Dagtid 0800 - 1700. Individuell lön.

Övrig information:
Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev till: www.onepartnergroup.se
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.
OBS! Kort ansökningstid då arbetet kommer att påbörjas fr o m 6 april.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Almi Företagspartner AB
  • 3 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2020
  • Ansök senast: 8 april 2020

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024