Handläggare

Arbetsbeskrivning

Information om avdelningen
Student- och utbildningsavdelningen är en av 9 avdelningar inom Chalmers organisation för administration och service. Inom avdelningen finns 5 enheter som tillsammans hanterar frågor som antagning, mottagning, studentstöd, studiedokumentation, kursval, kursutvärdering, uppföljning, utbytesstudier, statistik, examen och mycket mer. Avdelningen arbetar med studentens väg mot framtiden och samtidigt är vi naturliga samarbetspartners till Chalmers ledning i utbildningsfrågor. 

Enheten Antagning och Examen svarar för all antagning till grundutbildning på Chalmers, utfärdande av alla Chalmers utbildningsbevis (yrkesexamina och generella examina på grund- och avancerad nivå samt forskarexamina), administration av stipendier samt förvaltning av regelverk.
 
Beskrivning av tjänsten
En handläggare 100% för vikariat omgående tom 31/8 2014, eventuellt med möjlighet till förlängning.  Arbetsuppgifterna kan komma att innehålla arbetsuppgifter inom såväl antagning som examen men med huvuddelen inom antagning. Arbetet på enheten innebär mycket kontakt med internationella studenter och nationella studenter, utbildningsansvariga och personer utanför Chalmers via webb, e-post och telefon.Arbete med antagning består till stor del av behörighetsgranskning och bedömning av svenska och internationella meriter. Arbete med examen består huvudsakligen i att utreda och utfärda examen utifrån den sökandes studiemeriter och gällande examensfodringar. 

Kvalifikationer
Lämplig bakgrund är att ha arbetat med studieadministration och ha insikter i och erfarenheter av de regelverk som styr antagning och examen. Akademisk utbildning och examen (lägst kandidatnivå) är ett krav, gärna med inriktning mot förvaltning eller juridik. God uttrycksförmåga i svenska och engelska är mycket viktig. Färdigheter i andra språk ses som en merit. I arbetet ingår myndighetsutövning vilket kräver noggrannhet och sinne för detaljer. Det är också viktigt att vara lyhörd och kunna arbeta i team. Goda kunskaper i Officepaketet är nödvändiga. Kunskaper i de studieadministrativa system NyA och Ladok är värdefulla. Kunskaper om webverktyg (exempelvis; Sharepoint, CPS3) är önskvärda.  Erfarenhet av studier utomlands är värdefulla.     

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Ref 20130265. Dokument ska skickas elektroniskt via Chalmers hemsida.

Sista ansökningsdag: 23 oktober, 2013

Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef antagning och examen, Lotta Rydberg, Student- och utbildningsavdelningen, lotta.rydberg@chalmers.se 031-7722568




Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 8 oktober 2013

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024