Handläggare

Handläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till yrkesverksammas rörlighet på EU:s inre marknad?

Vi söker nu en handläggare till Samordningskansli för yrkeskvalifikationsdirektivet, vid avdelningen för bedömning av utländsk utbildning.

Vad du kommer att göra/ansvara för
Som handläggare kommer du att ingå i och arbeta med samordningsgruppen för yrkeskvalifikationsdirektivet.

Ditt arbete kommer bl.a. att vara handläggning av ansökningar om juridiskt bindande svar på förfrågningar från myndigheter i andra EU-länder gällande svensk utbildning. Du kommer också att utfärda intyg över utbildning.

Ytterligare arbetsuppgifter kan bli aktuella

Du som söker
Du har:


• Akademisk examen inom relevant område alternativt att du har förvärvat kunskaperna på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• God kännedom om det svenska utbildningssystemet
• Erfarenhet av kvalificerat handläggnings- och utredningsarbete
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift

 Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av arbete på lärosäte, gymnasieskola eller inom den kommunala vuxenutbildningen
• Arbetat i studieadministrativa system t.ex. Ladok, Beda, NyA och/eller Bitsy

 För att fungera bra i rollen som handläggare behöver du:


• Ha lätt för att lära och trivas med att arbeta i ett högt tempo med omväxlande uppgifter
• Vara initiativrik och ha lätt för att arbeta tillsammans i grupp men också förmågan att ta egna beslut när så kräver
• Du är noggrann, analytisk, lösningsorienterad och beredd att ta stort ansvar för ditt arbete för att hjälpa verksamheten framåt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad vi gör och erbjuder
Universitets- och högskolerådets vision är utbildning, utbyte och utveckling – för alla som vill vidare och speglar väl myndighetens uppdrag. UHR har flera uppdrag inom utbildningsområdet vars gemensamma nämnare är att skapa möjligheter till utveckling genom utbildning och internationella utbyten. Vi är cirka 300 anställda i Stockholm och Visby. UHR:s mål är att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetare och chefer jobbar tillsammans för långsiktig utveckling. Vi erbjuder en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling.

Avdelningen för bedömning av utländsk utbildning
Avdelningen har som huvuduppgift att förmedla information till både nationella och internationella aktörer om svensk och utländsk utbildning, Detta gör vi bland annat genom att erkänna individers utländska utbildningar och att utfärda utlåtanden över dessa. Utlåtandena kan sedan användas för den som vill vidare både vad gäller anställning och studier.

Anställningen omfattar heltid och är tidsbegränsad under 1 år med tillträde i augusti eller efter överenskommelse. Placeringsort är Solna.

Våra villkor och förmåner

Mer om UHR

Ansök och bli en av oss!
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV märkt med diarienummer 2.2.1-00634-2022. När du gör din ansökan vill vi att du besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi kommer i det första urvalet att utgå från svaren på dessa frågor. På så vis utvärderar UHR kandidaterna på lika villkor. CV och personligt brev kommer att läsas i nästa steg i urvalsprocessen. Sista ansökningsdatum är 7 juni 2022.

Har du några frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Lars Petersson tfn. 010-470 03 47. Representant för SACO är Erik Nilsson tfn 010- 470 03 63 och för ST Krister Kjellin tfn. 010-470 03 60.

Universitets- och högskolerådet har gjort medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Universitets- och högskolerådet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 7 juni 2022

Besöksadress

Stockholm
None

Postadress

Box 45093
Stockholm, 10430

Liknande jobb


26 maj 2023

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

26 maj 2023

Internationell Koordinator

Internationell Koordinator

24 maj 2023

26 maj 2023