Handläggare - arbeta med arbetsrätt och arbetsmiljörätt

Arbetsbeskrivning

enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö, Arbetsmarknadsdepartementet

Är du en kvalitetsmedveten jurist som vill arbeta med arbetsrätt och arbetsmiljörätt? Hos oss kommer du att befinna dig i händelsernas centrum och arbeta nära politiken utan att vara politiker. 

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna innebär att handlägga frågor inom det arbetsrättsliga och/eller arbetsmiljörättsliga området, men även frågor inom enhetens övriga områden kan bli aktuella. Du kommer bl a medverka i utrednings- analys- och lagstiftningsarbete liksom i arbete med olika EU-frågor. Arbetet innebär många kontakter såväl internt i departementet och inom regeringskansliet, som externt, i EU-sammanhang och internationellt. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har juridisk högskoleexamen och om du har specialiserat dig inom arbetsrätt eller arbetsmiljörätt är meriterande. Du ska ha erfarenhet av kvalificerat arbete med arbetsrättsliga eller arbetsmiljörättsliga frågor eller ha relevant erfarenhet från närliggande rättsområden i Regeringskansliet. Erfarenhet av kvalificerat arbete i riksdagen, myndighet, organisation eller advokatbyrå är meriterande liksom om du har arbetat med EU-frågor.

Dina egenskaper
För att passa för arbetet behöver du vara analytisk, ha god samarbetsmförmåga och kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Det är även viktigt att du är kvalitetsmedveten, resultatinriktad och har ett gott omdöme. Att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska ser vi som en självklarhet.


Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad till och med den 31 december 2018. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Karin Söderberg som är enhetschef, på 08-405 11 26. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Anna Borg på 08-405 18 05. Fackliga kontaktpersoner är Kristina Lindström för Saco och Thomas Janson för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 7 februari 2018.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Arbetsmarknadsdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor som rör arbetsmarknad, arbetsliv och nyanländas etablering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 januari 2018

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024