OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jämställdhetsenheten, Socialdepartementet
Vill du arbeta med jämställdhetspolitiska frågor inom ramen för Sveriges internationella samarbete? Är du engagerad och samhällsintresserad? Jämställdhetsenheten söker handläggare för sedvanliga handläggaruppgifter med fokus på jämställdhetspolitiska frågor inom ramen för Sveriges internationella samarbete i FN, Europarådet och bilateralt.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna omfattar sedvanliga handläggaruppgifter med fokus på jämställdhetspolitiska frågor främst inom ramen för Sveriges internationella samarbete, företrädesvis i FN, Europarådet och bilaterala samarbeten. Du medverkar vid framtagande av underlag, förbereder och medverkar i interna, internationella och andra externa möten och bereder ärenden fram till beslut, exempelvis regeringsbeslut. Arbetet sker under en fortlöpande och nära dialog med såväl departementets ledning som med andra enheter, departement, myndigheter, organisationer och internationella aktörer. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se
Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, i första hand med samhällsvetenskaplig inriktning. Du har erfarenhet av handläggande eller utredande arbetsuppgifter samt av arbete inom statlig myndighet. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet. Du har erfarenhet av eller kunskaper om jämställdhetsfrågor och av internationellt samarbete. Det är meriterande om du har kunskap om jämställdhetspolitik eller mänskliga rättigheter. Det är också meriterande med internationell förhandlingsvana samt erfarenhet av samordnande arbetsuppgifter.
Dina egenskaper
Du har gott omdöme och är självgående, initiativrik och samarbetsinriktad. Du är analytisk, noggrann och strukturerad. Du har förmåga att effektivt och självständigt hantera och prioritera i stora informationsmängder. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till nya situationer. Det är meriterande med förhandlongsvana samt en god kommunikativ förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du kan fungera väl i vårt arbetslag och bidra till utvecklingen inom enheten.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning ett år. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.
Tillträde snarast.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Anna-Karin Lindblom som är enhetschef, på 08-405 14 92. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Ann-Sofi Brandt på 08-405 52 41. Fackliga kontaktpersoner är Helena Hagelberg Saco och Tom Nilstierna för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24 september 2017
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Socialdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor om barnets rättigheter, folkhälsa och sjukvård, rättigheter för personer med funktionsnedsättning, jämställdhet, idrott, social omsorg och socialförsäkringar.
Följ Regeringskansliet på LinkedIn
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35