Handläggare av bostadsanpassningsbidrag

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborg är platsen för skapande och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Sedan 2004 handlägger myndighetsenheten på Vård- och omsorgsförvaltningen bostadsanpassningsbidrag. Vi är för närvarande 4 personer m ed olika kompetenser som tillsammans arbetar med att handlägga bostadsanpassningsbidrag, följa upp, utveckla verksamheten mm. Vi är i behov av en vikarie under en period om 6 månader.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att handlägga ansökningar av bostadsanpassningsbidrag enligt (1992:1574) lagen om bostadsanpassningsbidrag. Det innebär bl. a att utreda enskilda sökandes behov av nödvändig anpassning av bostaden och bevilja bostadsanpassningsåtgärder. Du kommer att ha mycket kontakter med enskilda sökanden, arbetsterapeuter, fastighetsägare, byggnadsinspektörer, hantverkare och entreprenörer. För det administrativa arbetet används främst programmen BAB för Windows och Agresso.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är byggnadsingenjör, arbetsterapeut, socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning.

För att vara framgångsrik i rollen som bostadsanpassningshandläggare ser vi att du:
- har goda kunskaper om lagstiftning och myndighetsutövning
- har vana att skriva utredningar och känner dig trygg i datorbaserad dokumentation
- är en god kommunikatör och har god förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift
- är serviceinriktad och har en förmåga att möta människor i livets alla skeden
- är en utpräglad lagspelare som också har förmåga att arbeta självständigt
- är engagerad, har drivkraft och är ansvarstagande
- innehar körkort med B-behörighet.

Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.




ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Innan anställning kommer vi att begära att du lämnar utdrag ur Belastningsregister för enskild person (blankett RPS 442.3 11-04) i oöppnat kuvert. Denna ska tas med till intervju.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Jensen
042-10 65 44
Enhetschef Ann-Charlotte Andersson
042-10 44 73
Enhetschef Ingrid Christensson
042-10 56 01
Enhetschef Lena Jönsson
042-10 48 49
Enhetschef Carina Cronqvist
042-10 56 59
Facklig företrädare Vision Claes Hulthén
042- 10 73 65
Myndighetschef Stina Cederhag
042-106544
Sakkunnig utredare Maj Gram Andersson
042-106372
Enhetschef Emira Talic
042-10 56 59
Enhetschef Jonas Bergvall
042-10 46 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, Vård- och omsorgsförvaltningen Myndigheten
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 6 månaders visstidsanställning , med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 12 augusti 2016

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024