Handläggare av bostadsstöd mm till Länsstyrelsen i Halland

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen företräder regeringen och är genom sin bredd i verksamhetsområden och arbetsuppgifter en intressant arbetsplats. Länsstyrelsen står för rättssäkerhet, mångfald och hållbar utveckling. Vi förenar nytänkande, god service och öppenhet med lång tradition. Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av länsstyrelsens framgångar. Länsstyrelsen i Halland har ca 180 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland


ARBETSUPPGIFTER
På grund av föräldraledighet söker vi nu en vikarie som ska handlägga olika statliga stöd under ca ett års tid.
Du kommer att handlägga nya ansökningar om stöd samt ansökningar om utbetalning av beviljade stöd för bl. a följande stödformer:
- Investeringsstöd för solcellsanläggningar
- Investeringsstöd för äldrebostäder
- Investeringsstöd för renovering och energieffektivisering i vissa bostadsområden (kommande nytt stöd)
- Investeringsstöd för anordnande av hyresbostäder och bostäder för studerande (kommande nytt stöd)

Handläggningen av de olika statliga stöden sker efter regler i olika förordningar beslutade av regeringen. Handläggningen sker i Boverkets bidragssystem Bofinc. Du kommer att arbeta tillsammans med en annan kollega på länsstyrelsen och delvis i samverkan med Boverket, Energimyndigheten och handläggare på andra länsstyrelser. Arbetet innebär en hel del kontakter med allmänheten och exploatörer.
Du kommer även att bistå vid framtagande Boverkets enkät (BME) och efterföljande analys (BMA) samt andra förekommande arbetsuppgifter.

Du kommer att tillhöra Samhällsbyggnadsenheten där ca 27 personer arbetar med huvudsakligen frågor som rör bostäder, klimat, energi, kulturmiljö, samhällsskydd, infrastruktur, planering och överklagade bygglov.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskoleutbildning inom byggområdet (exempelvis som byggnadsingenjör) eller inom samhällsvetenskapligt område eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Du ska vara ordningssam och strukturerad, flexibel, ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad.
Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God datorvana är ett krav.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och
personlighet.

Vi kan erbjuda:
• Ett intressant arbete
• En bra arbetsmiljö
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Flexibel arbetstid
• Friskvård

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Tillträde enligt överenskommelse men gärna under november för introduktion i arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Engström
035-13 21 92
Kristina Patriksson
035-13 20 91
Helena Strömdahl
035-132018
Jörgen Peters
035-13 20 75
Kristina Patriksson
035-132000
Helena Strömdahl
035-132000
Beredskapsdirektör Jörgen Peters
035-132075
Enhetschef Cecilia Engström
035-132192
SACO Kristina Patriksson
035-132000
ST Helena Strömdahl
035-132000

Sammanfattning

Besöksadress

30186 Halmstad
None

Postadress

Slottsgatan 2
Halmstad, 30186

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024