Handläggare av företagsstöd/projektstöd

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar drygt 100 personer och vår chef är landshövding Cecilia Schelin Seidegård.

Länsstyrelsen arbetar regionalt för EU:s och Sveriges jordbruks- och landsbygdspolitik. Målet är en levande landsbygd vilket innebär att det finns möjlighet till arbete, god service och attraktiva boendemiljöer.

Landsbygdsprogrammet gäller under 2014 till och med 2020 och består av stöd som finns för att utveckla landsbygden. Landsbygdsprogrammet finansieras med medel från EU och Svenska staten. Miljö, hållbar utveckling och innovation är prioriterat. Målsättningen är att landsbygdsprogrammet ska ge lönsamma och livskraftiga företag, aktiva bönder som ger oss öppna marker med betande djur samt en attraktiv landsbygd. I landsbygdsprogrammet ingår bl.a. företagsstöd och projektstöd.

Läs gärna mer på http://www.lansstyrelsen.se/gotland/Sv/lantbruk-och-landsbygd/landsbygdsutveckling/Pages/default.aspx





ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av handläggning av företagsstöd och projektstöd inom landsbygdsprogrammet 2014 -2020. Du kommer att ansvara för att handlägga ärendet hela vägen från första kundkontakten till färdigt beslutsunderlag. Ärendena handläggs i framtagna system och arbetet styrs utifrån gällande regelverk samt utifrån olika förordningar och föreskrifter.

Kundkontakten sker genom fysiska träffar, per telefon och via e-post. Du arbetar i nära samarbete med en grupp om fyra handläggare. Tillsammans ser ni till att landsbygdsprogrammet kommuniceras och marknadsförs. Samarbete sker även med andra länsstyrelser.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna med inriktning företagsekonomi eller landsbygdsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig verksamhet och om du har erfarenhet av handläggning. Det är bra om du är insatt i frågor som berör landsbygdens förutsättningar och möjligheter samt har ett stort landsbygdsintresse.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är viktigt att du har ett gott kundbemötande och är serviceinriktad. Vidare är du kommunikativ och bra att på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du arbetar strukturerat, är ansvarstagande och har ett kvalitetstänk. Erfarenheter av informationsarbete är meriterande.

B-körkort och god datorvana krävs för anställningen.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med säljare, rekryteringssajter eller liknande.

Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Länsstyrelsens värderingar om människors lika värde.

Vi strävar mot en flexibel organisation med syfte att kunna hantera nya uppdrag eller inriktningar från nationell nivå. Därför kan dina arbetsuppgifter komma att ändras utifrån nya behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

sakområdet Gunilla Lexell
010-223 92 61
Enhetschef Kjell Norman
010-223 92 73
ST Erling Ahlqvist
010-223 92 01
SACO Linda Larsson
010-223 92 57
Handläggare Karin Duckarve
010-223 92 42
sakområdet Gunilla Lexell
010-223 92 61

Sammanfattning

Besöksadress

62185 Visby
None

Postadress

Strandg. 1-2
Visby, 62185

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024