Handläggare av pass till reception i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Polismyndigheten Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping. Huvudort för regionen är Linköping. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden; Norrköping, Linköping och Motala. Nu söker vi en handläggare av pass till vår reception i Norrköping



ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta vid stöd och serviceenheten inom Polisregion Öst innebär att ge stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten. Din huvudsakliga uppgift är att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort, hittegodsärenden samt andra arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• arbete i reception

• handläggning av resehandlingar

• hantera hittegodsärenden


Det är viktigt att du kan arbeta under receptionens öppettider vilka även inkluderar kvällar. Tjänstens placering är i Norrköping men arbete kan även förekomma på våra receptioner i Söderköping, Valdemarsvik och Finspång.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen eller motsvarande

• Erfarenhet av att arbeta i reception, expedition eller likvärdigt arbete

• God datavana

• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

• Goda kunskaper i engelska

• B-körkort


MERITERANDE

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, framförallt receptionsarbete

• Ytterligare språkkunskaper

• Juridisk bakgrund


PERSONLIGA EGENSKAPER

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är serviceinriktad och har ett kundorienterat förhållningssätt. Du ska även vara flexibel samt ha en god samarbetsförmåga. Vidare ställs krav på att kunna arbeta självständigt och ansvarsfullt för att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen bör du kunna arbeta strukturerat och noggrant samt alltid vara kvalitetsmedveten. Periodvis kan det vara högt tryck i receptionen, därav är det viktigt att du är stresstålig.


Vid tillsättning kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.




ÖVRIGT
VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att skapa en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

MER OM ANSTÄLLNINGEN

Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning.


Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till dagtid, även kvällsarbete förekommer. Flextid tillämpas.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till dagtid, även kvällsarbete förekommer. Flextid tillämpas. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Utvecklingsledare inom civilsamhället

Utvecklingsledare inom civilsamhället

31 maj 2024