Handläggare av stöd till solcellsanläggningar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till energiomställning och hållbar utveckling via handläggning av solcellsstöd?

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Länsstyrelsen i Jönköpings län är en arbetsplats med cirka 260 medarbetare.

Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsenheten på Samhällsavdelningen. Enheten består av 9 medarbetare som arbetar med samhällsbyggnadsfrågor i ett brett perspektiv, från detaljer till helhet.

ARBETSUPPGIFTER
Sedan 2009 finns ett statligt stöd för installation av solceller som handläggs av Länsstyrelsen vilket är den viktig del av Agenda 2030 och en hållbar samhällsutveckling. Vi söker nu 1-2 medarbetare som har intresse för att handlägga stöd till främst solcellsanläggningar.

Som stödhandläggare arbetar du med att:
• handlägga förekommande stödärenden för solcellsanläggningar samt för energilagring i ett digitalt handläggarsystem.
• skapa, motivera och bereda beslut och dokumentera ställningstaganden.
• i mån av tid medverka i övrigt arbete med statliga stöd till bostäder m.fl. statliga stöd.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som minst har gymnasiekompetens. Meriterande är annan för tjänsten relevant utbildning på högskolenivå. Du har erfarenhet av administration och god datorvana.

Kontakter med sökanden sker i första hand genom telefon och mail och utgörs vanligtvis av personer som önskar vägledning eller information om statliga stöd. Därav har du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Erfarenhet av handläggning inom kommun eller statlig verksamhet är meriterande, likväl som erfarenhet av kundkontakt och service.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och drivande. Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, positiv och utåtriktad, samt är bekväm att ha en samordnande roll med mycket externa kontakter. Som all form av handläggning innebär det frihet under ansvar, därav är du ansvarstagande och drivande i ditt arbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jönköpings län
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Hamngatan 4 55186 Jönköping
None

Postadress

Hamngatan 4
Jönköping, 55186

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024