Handläggare - delta i utvecklingen av krishanteringsarbetet

Arbetsbeskrivning

Kansliet för krishantering, Justitiedepartementet

Är du en erfaren handläggare som vill ha stort ansvar och utmanande arbetsuppgifter? Då kan vi erbjuda dig stimulerande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som handläggare på sektionen för samordning arbetar du aktivt med att utveckla, tillämpa, beskriva och följa upp Regeringskansliets krishanteringsarbete. I din blivande roll identifierar, analyserar och implementerar du arbetssätt för att kontinuerligt förbättra krishanteringen. Detta kan bland annat innebära att du planerar, genomför och utvärderar övningar i krishantering som regeringen och Regeringskansliet genomför. Du deltar i sektionens löpande arbete med att stödja regeringen och Regeringskansliet med förberedelser inför och hantering av kriser.

Som en del i detta tar du bland annat fram olika typer av underlag och föredrar för chefer och politisk ledning. Kansliet för krishantering arbetar med att utveckla, samordna och följa upp Regeringskansliets krishanteringsarbete. Kansliet består av 38 medarbetare varav en chef för kansliet och två sektionschefer. Sektionen ansvarar för de samordningsuppgifter som kansliet har i förberedelserna inför och vid krishanteringsarbete. Sektionen ansvarar också för att planera och genomföra övning och utbildning inom krishantering för regeringen och Regeringskansliet, samordna kansliets internationella frågor och EU-arbete samt uppföljningar.

Läs mer om vår verksamhet på  www.regeringen.se

Din bakgrund
Du har en kandidatexamen med samhällsvetenskaplig eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet eller vid annan statlig myndighet med frågor inom sektionens verksamhetsområde. Att du har goda kunskaper om krishanteringsfrågor och krishanteringssystemet är avgörande, liksom att du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Dina egenskaper
Du är van att föredra komplexa ärenden, arbeta under tidspress och hålla satta tidsramar. Du har lätt för att samarbeta med andra och knyta kontakter. Att du är resultatinriktad och självgående – även under föränderliga arbetsförhållanden och arbetstider – är ett krav. Som person tar du därför stort eget ansvar och visar gott omdöme. Du är kommunikativ och analytisk.

Övrigt
Vi erbjuder flera anställningar både tillsvidare och vikariat. Befattningarna är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschefen Anna-Karin Jansson på 08-405 91 30. Du är också välkommen att kontakta personalspecialisten Ulrika Atterfors på 08-405 17 56. Fackliga kontaktpersoner är Daniel Bergvall, SACO och Ralph Kron, ST, och de nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 januari 2017.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 december 2016

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024