Handläggare ekonomiadministration

Arbetsbeskrivning

Den 1 juli 2009 bildas en ny myndighet - Myndigheten för yrkeshögskolan.Myndigheten kommer från och med 1 juli 2009 att ha det samlade ansvaret för alla eftergymnasiala yrkesutbildningar.Myndighetens huvuduppgift är att tillgodose arbetslivets behov av sådan yrkeskompetens på eftergymnasial nivå som inte tillgodoses genom en utbildning enligt högskolelagen.Myndigheten beslutar om vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och om statligt stöd eller särskilda medel till utbildningsanordnare.Myndighetens arbete ska bedrivas i nära samverkan med arbetslivet.Myndigheten för yrkeshögskolan med totalt 66 medarbetare kommer att vara placerad i Västerås med tre avdelningar och i Hässleholm med två avdelningar.Huvudkontoret kommer att finnas i Västerås, men fördelningen av arbetsuppgifterna kommer att vara likvärdig och balanserad mellan de två orterna.Vi söker Handläggare ekonomiadministration till Avdelningen för utbildningsfrågor - Myndigheten för yrkeshögskolan U2008:12/2009/73 Organisatorisk placering Handläggaren rapporterar till chefen för avdelningen för utbildningsfrågor.Avdelningen är lokaliserad till Västerås och har 15 medarbetare.Arbetsinnehåll Ansvara för handläggningen av utbetalningsbeslut och rekvisitioner. Ansvara för granskning av nya utbildningsanordnare, bl.a. inhämta kreditupplysningar Ansvara för att handlägga vissa ärenden som har ekonomiska konsekvenser, t.ex. ärenden om bidrag utöver ersättningsschablonen Ekonomisk uppföljning av schabloner och utveckling av schablonsystemet.Delta i arbetet med handläggning av ansökningar från utbildningsanordnare om att få statsbidrag eller särskilda medel Bidra till utvecklingen av effektiva och rättssäkra handläggningsprocesser inom myndigheten Krav på kunskaper och färdigheter Kunskaper om ekonomiadministrativa rutiner Förmåga att arbeta med stor noggrannhet Förmåga att arbeta med databaser Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift God PC-vana och kunskaper i Office-program Krav på utbildning och erfarenhet Eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning (redovisning eller motsvarande).Erfarenhet från kvalificerat ekonomiadministrativt arbete inom offentlig förvaltning (kommunal eller statlig nivå) Kännedom om offentlig förvaltning Erfarenhet av att hantera stora mängder utbetalningar är meriterande Vi söker dig Som har en förmåga att lösa problem.Det här är rätt arbete för dig som har en förmåga och en vilja att samarbeta, att dela med dig av dina kunskaper och att kollegialt ställa upp.Vi vill hitta dig som har en god förmåga att vara ordningsam och noggrann.För mer information gå in på Utredningens egen sida www.yhkommitten.blogspot.com Välkommen med din ansökan senast 1 juni 2009 i form av ett CV och ett personligt brev!För att skicka din ansökan gå in på www.proastri.se/Sidor/intresse.html Märk ansökan med YB/handlägg/ekon.admin/U2008:12/2009/73 Merparten av intervjuerna kommer att genomföras direkt efter sista ansökningsdag och beräknas vara avslutade i månadsskiftet juni/juli.Vänligen ange när du finns tillgänglig för intervju under juni och juli månad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsult och delägare Yvonne Borg
08-6508760 0703-369888
Konsult och delägare Kristina Ohlson
08-650 87 60 070-896 17 36
Konsult Hans Rosengren
0705-90 86 69
Konsult och delägare Yvonne Borg
08-6508760 0703-369888

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PRO ASTRI AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 maj 2009
  • Ansök senast: 1 juni 2009

Besöksadress

KRONOBERGSGATAN 21-23
STOCKHOLM

Postadress

BOX 8037
STOCKHOLM, 10420

Liknande jobb


27 oktober 2024