Handläggare för avfallsfrågor till Kemikalieenheten

Arbetsbeskrivning

-      kemikalieenheten, Miljö- och energidepartementet

Vill du arbeta för att förbättra miljö och hälsa och har erfarenhet av arbete med avfallsfrågor? Som handläggare hos oss får du ett ansvarsfullt och omväxlande arbete med många kontaktytor både nationellt och inom EU.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som handläggare på Kemikalieenheten får du handlägga och ansvara för frågor på avfallsområdet. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för frågor om avfallsbehandling och särskilda avfallsslag både nationellt och inom EU. Arbetet innebär att du bereder regeringsärenden, tar fram underlag till den politiska ledningen, utformar svar på frågor och interpellationer, samt bidrar med sakkunskap inom området. Arbetet innebär att ha omfattande kontakter med relevanta aktörer såväl nationella som internationella. I arbetsuppgifterna kan även ingå att ansvara för andra frågor inom enhetens ansvarområden.

Läs mer om enheten här

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom relevant område och erfarenhet av arbete med avfallsfrågor. Du har erfarenhet av arbete på statlig myndighet eller i Regeringskansliet. Det är meriterande om du har förhandlingsvana eller erfarenhet från deltagande i EU:s processer på området.

Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Du har förståelse för vad arbetet i en politiskt styrd organisation innebär.

Dina egenskaper
Som handläggare behöver du vara en omdömesfull och kommunikativ person som tar ansvar för din uppgift och driver dina processer i samverkan med andra. Du har en förmåga att ha ett brett perspektiv på frågor och kan snabbt anpassa dig utifrån ändrade förutsättningar. Du är lojal och trivs i en verksamhet som präglas av hög kompetens och fokus på leverans. Du kan arbeta självständigt och ditt arbete präglas av kvalitet, positivt förhållningssätt och analytisk förmåga. Du tar initiativ och kan prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta enhetschefen Björn Duva, på telefon 08-405 22 91. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Katarina Sandström på telefon 08-405 22 15. Fackliga kontaktpersoner är Patrik Brodd, Saco och Evis Bergenlöv, ST. Du når dem på telefon 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25 mars 2015.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 mars 2015

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024