Handläggare inom inkassobevakning

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är Europas ledande koncern för tjänster inom kreditadministration.Koncernen erbjuder ett brett utbud av tjänster för hantering av företags- och konsumentfordringar.Koncernen omsätter ca 3,7 miljarder kronor och har omkring 3400 anställda.Intrum Justitia AB är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.För mer information, besök www.intrum.se. Handläggare inom inkassobevakning Intrum Justitia erbjuder lösningar för hela kreditprocessen: kreditinformation, fakturaservice, inkasso, långtidsbevakning och köp av fordringar.Våra lösningar ger uppdragsgivaren ökad lönsamhet samtidigt som vi stödjer en trygg tillväxt och bra kundrelationer. För närvarande söker vi handläggare till våra team som arbetar med inkassobevakning, det vill säga bevakning och bearbetning av ärenden där fordran är avskriven.Vi har till uppgift att nå situationsanpassade betalningsuppgörelser och avbetalningar genom förhandling med våra kunders kunder. Som handläggare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt riktigt sätt.Du verkar aktivt för att arbetet utförs i enlighet med våra koncept samt enligt kundunika lösningar.Du bidrar vidare till samverkan och du arbetar för att hålla en hög servicenivå i alla kontakter, såväl internt som externt.I dina arbetsuppgifter ingår: * Hantering av inkommande post, e-post, fax och telefonsamtal * Daglig kontakt med kunder, slutkunder och myndigheter * Handläggning av ärenden * Aktiviteter/uppsökande verksamhet för att bearbeta utvalda kundsegment med motiverande erbjudanden och betalningslösningar Utbildning/kvalifikationer Vi söker dig som har: * Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi * Tidigare erfarenhet av ekonomiadministration * God datavana (särskilt Office-paketet) * Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Tidigare erfarenhet av att arbeta med inkasso- eller kredithantering är meriterande. Personliga egenskaper Som person är du drivande, initiativrik och ansvarsfull.Du är van att prioritera och fatta självständiga beslut inom ramen för ditt arbetsområde.Du är också analytisk och tar gärna initiativ till att vidareutveckla arbetssätt i syfte att nå teamets och företagets mål.Vi värdesätter också att du är duktig på att kommunicera, samt att du är en engagerad medlem i teamet som gärna bjuder på dig själv och din kunskap. Anställningsvillkor Tjänsterna består av två tillsvidareanställningar med sex månader provanställning, samt ett vikariat med beräknad varaktighet ca 1,5 år.Tillträde snarast möjligt.Lön enligt överenskommelse.Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen - Unionen.Skriv "Handläggare Göteborg + ditt namn" i ämnesraden för ditt meddelande. Välkommen till Intrum Justitia.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


28 maj 2024

Inkassohandläggare till Umeå

Inkassohandläggare till Umeå

27 maj 2024

21 maj 2024