OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit skall mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiveteter är i fokus. Idag är ca 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
ARBETSUPPGIFTER
På Uppdragsavdelningens olika enheter handläggs alla ärenden för utredning, beslut om bistånd, beställning av insatser och uppföljning av dessa. Arbetet sker i nära samverkan mellan avdelningens enheter där utredning sker enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LVU och LVM.
Att arbeta som handläggare hos oss innebär att utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med funktionsnedsättning. Det innebär att arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen.
LSS/psykiatri-enheten består av 9 st medarbetare och en utvecklingsledare. Enheten har medarbetare som har nedsättning av tjänst och vi söker nu därför en medarbetare som vill arbeta 40% som handläggare hos oss. Du kommer främst arbeta med omprövningar, beslut och uppföljningar enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen. Du kommer kunna lägga upp dina arbetstider med stor flexibilitet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgslinje, du som studerar eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning eller gjort din praktik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Hedlund
Ann-Charlotte Lundegård
0340-888 22
Anette Eliasson
0340-88764
Enhetschef Carin Hedebrant
0340-886 90
Vision
0340-887 75
Enhetschef Mia Netzén
SSR Helene Andreasson
0340-887 51
VISION
exp. 0340-887 26
Enhetschef Karin Fahlman
0340-881 22
Enhetschef Johan Klingborg
0340-887 98