Handläggare intern kommunikation Employer Branding

Handläggare intern kommunikation Employer Branding

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team Verksamhetsstöd söker vi en handläggare inom intern kommunikation Employer Branding som är kommunikativ, lyhörd och prestigelös. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisens IT-avdelning har ca 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 35 500 medarbetare.

Du kommer att ingå i en grupp som stöttar verksamheten och tillhandhåller strategiskt och operativt stöd inom området employer branding för framtida och befintliga medarbetare och chefer på It-avdelningen. Vi har ett flexibelt förhållningssätt mot verksamhetens behov och ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att ändras över tid.

Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.

Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.

Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att ansvara för egna operativa uppdrag, där du kommer att planera, koordinera och administrera ditt eget arbete. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera säkra, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du kommer få varierande arbetsuppgifter vilka ligger i linje med våra gemensamma leveranser.

Du får engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där man inte bara jobbar för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.

Exempel på arbetsuppgifter
• Informationshantering kopplat till interna och externa publikationer, presentations- och marknadsmaterial
• Samverkan med myndighetens övriga avdelningar i aktuella frågor med fokus på intern kommunikation
• Ansvara för budskap och delta i planering och genomförande av event och konferenser riktade till medarbetare och chefer
• Bidra och driva förbättringar inom området

I takt med att arbetsuppgifter eventuellt förändras ingår det i rollen att bistå i denna förändring.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Högskoleutbildning med inriktning mot medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande utbildning som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Erfarenhet av arbete med internkommunikation
• God förmåga att skriva och anpassa texter till olika kanaler och målgrupper
• Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg
• Mycket god kunskap i svenska både i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet av att delta i planering och genomförande av event och konferenser riktade till medarbetare och chefer
• Dokumenterad erfarenhet av digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
• Goda kunskaper i klarspråk
• Har kunskap om tillgänglighetsanpassningar av innehåll på sociala medier och WCAG.
• Erfarenhet av liknande arbete inom it-teknikområdet/branschen

Personliga egenskaper

• I aktuell roll är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra såväl inom IT-avdelningen, andra avdelningar inom myndigheten och med externa parter.
• Du har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd och når fram med ditt budskap.
• Du tycker om att självständigt driva ditt arbete framåt och kommunicerar prestigelöst med dina intressenter.
• Du är van att arbeta strukturerat och har ordning och reda och kan hantera många detaljer utan att tappa helheten.
• I övrigt så ser vi att du som person bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter och utmaningar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20/2 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till kontaktpersonen i annonsen.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 20 februari 2023

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


3 maj 2024