OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Varje dag möter vi inom Kronofogden människor som behöver vår hjälp och kundservice är ofta våra kunders första kontakt med myndigheten.
På kundservice arbetar vi brett med att besvara frågor som rör hela myndighetens verksamhet. Kronofogden vill motverka överskuldsättning och vi hjälper kunden att göra rätt från början genom att lämna information på ett enkelt sätt.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att besvara frågor från våra kunder i telefon, e-post och andra digitala kanaler. I rollen som handläggare på kundservice hanterar du såväl enklare som mer kvalificerade frågor och du måste därför vara lyhörd för kundens behov samtidigt som du ser till myndighetens uppdrag i mötet med kunden. Kronofogden befinner sig i en digital förändringsresa som medför att våra och kundernas behov förändras i snabb takt.
För att kunna ge rätt information till kunden behöver du ha en bred kunskap om Kronofogdens uppdrag och verksamhet och kunna arbeta i flera verksamhetssystem samtidigt. Som nyanställd
kundservicehandläggare får du en gedigen introduktion. Du förväntas även efter avklarad
introduktionsutbildning fortsätta lära dig mer om Kronofogdens processer, arbeta lösningsorienterat i olika situationer och bidra till myndighetens utveckling.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- arbetat minst tolv månader under de senaste fem åren med att ge service i ett högt tempo via telefon, epost eller via andra digitala kanaler
- goda it-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
- goda kunskaper i engelska
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
Du har personliga egenskaper som innebär att du är kommunikativ och pedagogisk. Du agerar
förtroendeingivande och är stabil och flexibel i kontakten med kund. Du har lätt för att ta till dig ny information och gillar att samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga och kan arbeta effektivt utifrån kundservice uppdrag och mål.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Här kan du läsa mer om vad handläggare kundservice arbetar med hos oss:
https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/henrik-handlaggare
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13