Handläggare Kundtjänst, Enheten för Lokalförvaltning

Arbetsbeskrivning

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Hälso- och sjukvården består sedan årsskiftet 2007/2008 av fem divisioner med verksamhet i hela länet. Landstinget har omkring 7500 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap, tio kommuner och sammanlagt bor här omkring 275 000 invånare.

En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Förvaltningen bildades samtidigt med att den nya divisionsorganisationen och togs i bruk januari 2008. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.

Enheten där Kundtjänst ingår tillhör FM-Avdelningen som är organiserad under Ledning och verksamhetsstöd. Övriga enheter under FM-Avdelningen är Service Gästrikland resp. Service Hälsingland samt Bygg och fastighetsdrift.



ARBETSUPPGIFTER
Söker du en händelserik arbetsplats med skiftande uppgifter?
Har du erfarenhet av att skapa en kundservice i världsklass?
Då kan detta vara något för dig

Under hösten 2013 formar Landstinget Gävleborg en kundtjänst för att underlätta för våra verksamheter att beställa interna och externa servicetjänster.
Kundtjänsten blir navet och kontaktpunkten för våra beställare och kunder inom främst fastighetsområdet (FM-Facility Management).

Kundtjänst kommer att:
- ta emot alla beställningar, felanmälningar och liknande ärenden avseende servicetjänster inom landstinget genom ”en väg in”
- ta över ägandet av ärenden och ansvara för att förmedla ärende till rätt leverantör (internt och externt)
- ansvara för att följa upp utförd leverans till rätt kvalitet och kostnad mot interna och externa leverantörer
- ansvara för att tillhanda uppföljningsstatistik till avtalscontrollers och övriga intressenter

Vi söker nu 3 medarbetare till vår Kundtjänst i Gävle som brinner för att bygga upp och utveckla verksamheten. Ett ansvar som teamledare finns även i en av rollerna, vilket innebär att föra teamets talan i olika sammanhang.

Du bör vara en förtroendeingivande person med mycket stor känsla för bemötande, service och kunna hantera flera arbetsuppgifte parallellt (kommunicera, söka information och dokumentera). Dessutom ha en förmåga att kontinuerligt ta till sig ny information och sätta saker i sitt sammanhang. Det vill säga, att på ett professionellt sätt serva våra hyresgäster och att vara kontaktpersonen till leverantörer och partners.
Kundtjänsten ingår i FM- Avdelningen inom LOV- Lednings och verksamhetsstöd.

Ansvarsområde:
• kontaktyta gentemot verksamhet och leverantör
• hantera och ta över ägandeskap för beställning av utvalda tjänster
• återkoppla till verksamheten vid exempelvis förseningar eller på annat sätt felaktigt ärende
• säkerställa att interna och externa leverantörer utför tjänster enligt avtal
• tillhandahålla nyckeltal och statistik för uppföljning av utförda tjänster

Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet då arbetet kräver att du har en mycket stor känsla för service, förmåga att skapa förtroende och prioritera frågor samt finna lösningar. Vi värdesätter personer som tycker om att arbeta i team och hjälper till att lyfta varandra samt att skapa goda relationer.



KVALIFIKATIONER
Kompetensbehov:
Gymnasiekompetens eller motsvarande
Minimum 2 års erfarenhet av liknande kundtjänstarbete
God social kompetens
Hög simultankapacitet och administratörsvana
Stor vana att hantera administrativa systemstöd - ärendehantering, ekonomistöd,
Driva utveckling och förbättringar i Kundtjänst
Uppföljning av nyckeltal, statistik

Meriterande är om du har:
Kännedom om lokala förutsättningar och landstingets organisation
Vana av fakturahantering/granskning
Hög kompetens i kund och beställarbemötande
Kunskap och erfarenhet från Landstinget Gävleborgs verksamheter kan vara en fördel
Självgående och drivkraftig
Kunskap och erfarenhet av FM området

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Björkenstam,Enhetschef Lokalförvaltning
070-231 59 10
Irma Numelin, Kommunal
070-394 52 02
Inger Bodin,Ledarna
026-15 51 87
Lisbeth Bäck, SACO
070-375 25 69
Anna Bergström, Vårdförbundet
072-5601674
Lotta Eriksson, Vision
070-217 72 53
Johan Malmström, Avdelningschef
026-15 65 89, 070-572 36 56
Avtalsförvaltare Lokalvård Margareta Pantzare,
070-563 67 99
Irma Numelin, Kommunal
070-394 52 02

Sammanfattning

Besöksadress

80188 Gävle
None

Postadress

None
Gävle, 80188

Liknande jobb


24 maj 2024

24 maj 2024

24 maj 2024