Handläggare landsbygd och fiske

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs, samordnar länets intressen och för fram invånarnas behov för en bra utveckling när det gäller t.ex. arbete, service och miljö. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort.

Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Den ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer och vara ett stöd i vårt dagliga arbete.

Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat arbetet för att bli HBTQ-certifierad. Länsstyrelsen har dessutom utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.

Enheten för landsbygd och tillväxt arbetar med utveckling av de areella näringarna jordbruk och fiske samt regional utveckling av företag i länet, 15 personer arbetar på enheten.


 

Arbetsuppgifter

Du kommer att handlägga ansökningar inom havs och fiskeriprogrammet, fisketillsyn, bygdemedel samt regional utveckling, projektstöd.
Du kommer att ha kontakter med andra myndigheter och externa sökande. Information och kommunikation sker dagligen per telefon, e-post och brev. All handläggning sker digitalt i olika datasystem.

Kvalifikationer

Du ska ha biologexamen och tidigare erfarenheter av handläggning i FLIT och Platina. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av myndighetsarbete inom fiskeområdet. Kunskaper om ekonomihantering, grundläggande datakunskaper samt digital hantering är avgörande för tjänsten. Du ska ha B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper, då vi hanterar olika stöd ska du kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och vara flexibel. Detta ställer extra krav på din förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Kundkontakterna är många och i denna del av arbetet behöver du vara tillmötesgående, visa intresse för kundens frågor och leverera lösningar.

Du kommer att arbeta inom en funktion med erfarna handläggare där samarbete är ett ledord.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Visstidsanställning, eventuellt kan det bli aktuellt med förlängning.
Omfattning: 100 %
Tillträde: 2017-01-01
Diarienummer: 112-7962-2016
Senaste ansökningsdag: 2016-11-30 

Ansökan

För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Information

Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg 


Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav  Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,

Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Gävleborg län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 november 2016

Besöksadress

Länsstyrelsen Gävleborg
None

Postadress

Länsstyrelsen Gävleborg
., 80170

Liknande jobb


Research Assistant

Research Assistant

11 oktober 2024

Forskningsassistent

Forskningsassistent

11 oktober 2024

Miljöanalytiker

Miljöanalytiker

8 oktober 2024