Handläggare med uppgifter inom inköp- och upphandling

Handläggare med uppgifter inom inköp- och upphandling

Arbetsbeskrivning

Då vår nuvarande upphandlare/ekonom ska vara föräldraledig söker vi en vikarierande handläggare för avtal, inköp och upphandling till Ekonomienheten.
Melleruds Kommun ligger mitt i den strategiska triangeln, Oslo - Stockholm - Göteborg, med goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan och Åmål (tåg 30 min) samt Vänersborg (buss 40 min). Kommunen har cirka 9 300 invånare ligger naturskönt i Dalsland med närhet till vatten och natur.
Ekonomienheten tillhör Kommunstyrelseförvaltningen och är kommunens centrala ekonomifunktion. Enheten ansvarar för redovisning, sammanställer budget, prognoser, bokslut, ekonomistöd till förtroendevalda och förvaltning samt upphandlingsstöd. Vi har just implementerat ett nytt ekonomisystem som är molnbaserat. Med detta system är vi först ut i Sverige. Den centrala upphandlingsfunktionen arbetar mot alla förvaltningar inom kommunen i avtal-, inköp- och upphandlingsfrågor. Upphandlingsfunktionen har även ett stort samarbete med övriga Dalslandskommuner samt Säffle kommun för att bland annat samordna upphandling vid behov. Kommunen använder e-avrop som avtalsdatabas och upphandlingssystem.
Arbetsuppgifter:
• Arbete med avtal, inköp och upphandling
• Administrera avtal och upphandlingssystemet e-Avrop
• Vara ett stöd till förvaltningar vid direktupphandlingar och inköpsfrågor
• Medverka på Dalslandsgemensamma nätverksträffar för upphandling
• Vara behjälplig i andra funktioner på Ekonomienheten
Vem är du?
Vi ser att du studerar eller har studerat ekonomi/juridik på högskolenivå eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet från kommunal förvaltning, ekonomiadministration och upphandling/ inköpsarbete ses som meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Word och Excel. Som person är du serviceinriktad, ansvarsfull, strukturerad, noggrann och har god socialförmåga. Du har lätt för att utrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift. Du arbetar såväl självständigt, som tillsammans med andra.
Anställningens omfattning är 50 % men högre sysselsättningsgrad kan diskuteras under sommarmånaderna.
Tillträde: 2021.04.01-2021.12.31. Tillträdesdag kan diskuteras.
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan, CV och personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 18 mars 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Handläggare för analys och beslutsstöd

Handläggare för analys och beslutsstöd

29 maj 2024

Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

27 maj 2024

Handläggare till Interreg Aurora

Handläggare till Interreg Aurora

28 maj 2024