Handläggare myndighetsärenden Serviceenheten

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och utveckla serviceenheten vid polisområde norra Gävleborg!

Polisens uppdrag är att bidra till att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Människor ska känna sig trygga där de bor och vistas. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som ef-fektiva, engagerade och tillgängliga.

Vi tänker nytt och befinner oss inför en stor organisationsförändring. År 2015 ska dagens 21 polismyndigheter bli en nationell polismyndighet. Gävleborgs polismyndighet kommer då att ingå i en region med Uppsalas och Västmanlands län.

Chefen för polisområdet leder verksamheten som arbetar med planlagt brottsförebyggande arbete, händelsestyrd brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service.

Serviceenheten leds av en chef på plats och enheten hanterar recept-ionsverksamhet, digital utskriftshantering samt är administrativt stöd till den brottsförebyggande verksamheten och utredningsverksamheten.

Dina arbetsuppgifter som handläggare i myndighetsärenden
innebär att du arbetar i receptionen med passhantering, anmälnings-upptagning, viss hantering av inlämnade vapen, hittegods- och till-ståndsärenden, diarieföring och arkivering, administrering av delgiv-ningar samt digital utskriftshantering. Vid behov arbeta med administrativ beredning och handläggning av kriminal- och trafikärenden. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom området.

Kunskapskrav:
- avslutad teoretisk gymnasieutbildning
- mycket god datorvana
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- har goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av
- arbete inom offentlig förvaltning
- diarieföring
- ytterligare språkkunskaper
- juridiska kunskaper inom förvaltningsrätt, offentlighets- och sekretesslagstiftning


Personliga egenskaper och förmågor
Du är
- självständig, strukturerad och når uppställda mål
- noggrann, ansvarskännande och klarar av ett tidvis högt ar-betstempo
- serviceinriktat, kundorienterad och har ett bra förhållningssätt
- är bra på att samarbeta

Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

chef KUT Daniel Mathsson
114 14
OFR/S Lena Bogren
114 14
OFR/P Andreas Löfstrand
114 14
Stabschef Ulrika Hjerpe
070-202 98 27
Rotelchef Lieslotte Molin
010-567 85 82
Koordinator Anders Sjödin
010-567 85 47
OFR/S Lena Bogren
11414
OFR/P Andreas Löfstrand
11414
bitr avd chef Christian Lundback
010-567 85 32
Avd chef Bo Sköld
11414

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN GÄVLE
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas.
  • Tidsbegränsad anställning tom 141231. Flextid dagtid samt viss kvällstjänstgöring förekommer.
  • Publicerat: 29 november 2013

Besöksadress

S:a Centralgatan 1
None

Postadress

Box 625
GÄVLE, 80126

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024