Handläggare Partner, på Försäkringskassans kundmöte för partners, Göteborg

Handläggare Partner, på Försäkringskassans kundmöte för partners, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.


Ansvar och uppgifter

Som handläggare på Försäkringskassas kundmöte för partners har du ett viktigt uppdrag, då du är våra partners första kontakt med oss. Du bidrar därmed till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som den svenska socialförsäkringen. Med partners menar vi exempelvis arbetsgivare, egna företagare och andra myndigheter.

I huvudsak möter du våra partners i telefon, men också via e-post och chatt, där du hjälper dem att identifiera sina behov. Eftersom varje kundmöte är unikt behöver våra partners mötas utifrån sina specifika behov.

En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster, för att skapa förutsättningar för våra partners att självständigt kunna hantera sina ärenden.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har mycket god datorvana, van vid informationssökning och lätt kan navigera mellan flera system samtidigt
• tycker det är roligt att jobba mot individuella och gemensamma mål
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift, i både svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med kundmöten över telefon

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av telefonkundtjänst
• har erfarenhet att arbeta med telefoni
• har erfarenhet av att arbeta med beslut som påverkar individer
• har vana av teamarbete och att arbeta gemensamt för att nå uppsatta mål

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Övrigt
Arbetstiden är på vardagar mellan 08:00 – 16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuell. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester används som en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen.

För dem som går vidare efter arbetspsykologiska tester kommer intervjuer att ske löpande under sommaren med start v 30. Vid intervjutillfället kommer ytterligare ett språktest att utföras på plats innan intervjun, så det är bra att räkna med att intervjun sammantaget kan ta upp till två timmar.
Tillsättning av tjänsterna sker löpande.

Kontakt
Rekryterande chef: Jeanette Flink Johansson, 010-112 47 37 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Monika Havenfyr, 010-112 99 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Christopher Ihrmark, christopher.ihrmark@fk.se, SACO-S: Ulrika Oppmark, 010- 119 28 62, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb