Handläggare, regional & lokal utveckling

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en statlig myndighet och kunskapsorganisation som ska verka för att nationella mål får genomslag i länet samtidigt som hänsyn ska tas till regionala förhållanden. Vi har regeringens uppdrag att samordna länets intressen och vi arbetar med utveckling, myndighetsutövning och tillsyn inom många samhällsområden. Hos oss arbetar omkring 240 personer. Näringslivsenheten arbetar för en hållbar tillväxt i det värmländska näringslivet. För detta förmedlar Länsstyrelsen ekonomiskt stöd till företag i tillväxt belägna i det regionalpolitiska stödområdet och till näringslivs- och landsbygdsutveckling genom Landsbygdsprogrammet 2007-2013. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå i: . Beredning av ansökningar inkluderat kontakt med sökande, medfinansiärer, banker med flera . Uppföljning av beviljade stöd . Administrativa uppgifter, till exempel budgetuppföljning . Information till sökande, media och allmänhet KVALIFIKATIONER Du har universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot ekonomi. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt lätt för att samarbeta och ta egna initiativ. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Då arbetet är förenat med resor krävs B-körkort för tjänsten.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonomikontorist

14 oktober 2010

Administratör/Telefonist

18 oktober 2010

Chefsassistent, SOS Montage AB

5 augusti 2010

9 augusti 2010