Handläggare, Skellefteå

Handläggare, Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,3 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss får du jobba med att granska, besluta och registrera ansökningar så att ägandet i Sveriges fastighetsregister hela tiden hålls riktigt. Du får bidra till en fungerade kredit- och fastighetsmarknad.


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på Fastighetsinskrivningen består arbetet av kundservice och handläggning, vilket innebär varierade arbetsuppgifter såsom registrering och hantering av de ansökningshandlingar som inkommer till verksamheten. Du kommer att ha kontakt med privatpersoner, professionella aktörer från fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker främst via epost och telefon.
Du arbetar teambaserat mot givna mål med fokus på ärendegenomströmning och kundservice.

KVALIFIKATIONER
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon relevant utbildning i närtid, exempelvis högskolekurser inom civilrätt med inriktning på familje- och fastighetsrätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete och kundservice och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet inom mäklarbranschen eller motsvarande inriktning. Det är också meriterande om du känner till/har arbetat med Fastighetsinskrivningens handläggningssystem SFÄR.

Värdefulla personliga egenskaper är förmågan att handlägga effektivt och säkert samt att ha målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver ha lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter genom att vara flexibel och ha ett positivt förhållningssätt.
Att vara drivande och identifiera förbättringsområden samt bidra till att ständigt utveckla verksamheten känns naturligt för dig. Du har förmågan att agera, prioritera och behålla lugn vid arbete under tidspress.

Du är lyhörd för kundens behov samt ger god service och information till kund, så att vi kan bevilja ansökningar som inkommer för att säkerställa kvalitén i vårt fastighetsregister. Du har god kommunikativ förmåga.
Då du kommer att arbeta process- och teamorienterat är det viktigt att du är öppen och kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Sammanfattning

Liknande jobb


30 maj 2024

Handläggare till sektionen för kundcenter

Handläggare till sektionen för kundcenter

27 maj 2024

27 maj 2024