OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gunnared i nordöstra Göteborg är en ung, mångkulturell och framtidsinriktad stadsdel med ca 22 000 invånare och runt 1800 anställda. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, fritid, kultur, individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionshindrade. ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten inom funktionshinder i Gunnared består av enhetschef och sex handläggare. Arbetet som handläggare innebär i huvudsak att utreda och fatta beslut om bistånd/insats enligt Socialtjänstlagen (SOL) respektive Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet på utredningsenheten sker i nära samverkan med utförande verksamheten och andra verksamheter inom stadsdelen. KVALIFIKATIONER Du skall högskoleutbildning i form av socionom-programmet, sociala omsorgsprogrammet eller ha annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du skall ha kunskaper om funktionshindrade personer och deras livssituationer. Du behöver vara väl insatt i gällande lagstiftning, framförallt socialtjänstlagen och LSS. Du skall ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbete kräver att du kan arbeta självständigt, samtidigt som du skall ha lätt att samarbeta med andra.