Handläggare SOL/LSS Funktionshinder, Gu

Arbetsbeskrivning

Gunnared i nordöstra Göteborg är en ung, mångkulturell och framtidsinriktad stadsdel med ca 22 000 invånare och runt 1800 anställda. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, fritid, kultur, individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionshindrade. ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten inom funktionshinder i Gunnared består av enhetschef och sex handläggare. Arbetet som handläggare innebär i huvudsak att utreda och fatta beslut om bistånd/insats enligt Socialtjänstlagen (SOL) respektive Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet på utredningsenheten sker i nära samverkan med utförande verksamheten och andra verksamheter inom stadsdelen. KVALIFIKATIONER Du skall högskoleutbildning i form av socionom-programmet, sociala omsorgsprogrammet eller ha annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du skall ha kunskaper om funktionshindrade personer och deras livssituationer. Du behöver vara väl insatt i gällande lagstiftning, framförallt socialtjänstlagen och LSS. Du skall ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbete kräver att du kan arbeta självständigt, samtidigt som du skall ha lätt att samarbeta med andra.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010