Handläggare som vill arbeta med integration

Arbetsbeskrivning

- enheten för integrationsfrågor, Arbetsmarknadsdepartementet

Vi söker dig med akademisk utbildning och intresse för integrationspolitiska frågor. Vi erbjuder ett spännande arbete i en omväxlande miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att arbeta med att ta fram underlag och bereda ärenden inom enhetens olika ansvarsområden och vara delaktig i utrednings- och beredningsarbetet och delta i policyutveckling inom det integrationspolitiska området.

Läs mer om enhetens verksamhet här.

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning, exempelvis med samhällsvetensvetenskaplig inriktning. Du ska också ha erfarenhet av utredande eller handläggande arbete i statlig myndighet, kommun eller organisation. Erfarenhet av utredande arbete i Regeringskansliet ser vi som meriterande.

Dina egenskaper
För att klara av uppgifterna behöver du ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och vara analytisk. Det är också viktigt att du har initiativförmåga, är målinriktad och kan driva frågor. Då arbetet kan innebära ändrade förutsättningar och snabb handläggning är det viktigt att du är flexibel, kan hantera många arbetsuppgifter parallellt och har förmåga att organisera och prioritera dina uppgifter. Arbetet kommer att ge dig möjlighet till många kontakter, både internt och externt, vilket kräver att du har ett positivt förhållningssätt och god samarbetsförmåga.

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad till och med den 30 juni 2016 med möjlighet till förlängning.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta enhetschefen Stefan Hult på telefon 08-405 10 57. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggaren Anna Borg på telefon 08-405 18 05. Fackliga kontaktpersoner är Saco, Karin Frank, och Daniel Siirilä, ST, nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2015.


Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Arbetsmarknadsdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor som rör arbetsmarknad, arbetsliv och integration.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 juni 2015

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024