Handläggare till forskningskansliet

Arbetsbeskrivning

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar. I miljön för konstnärlig forskning har vi unika möjligheter att fördjupa utbildningarna och skapa tvärkonstnärliga samarbetsprojekt.

Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i den kritiskt reflekterande och inkluderande miljön. Genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar vi på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang där olikheter tillvaratas.Välkommen att söka anställning som handläggare på forskningskansliet
Vill du arbeta på forskningskansliet på Stockholms konstnärliga högskola?

Forskningskansliet stödjer forskning och forskarutbildning vid Stockholms konstnärliga högskola och omfattar både strategiskt och operativt stöd. Kansliet är en del av högskolans gemensamma förvaltning. Som en av fem medarbetare på forskningskansliet behöver du både kunna bidra till kansliets gemensamma processer samtidigt som du arbetar med egna ansvarsområden.

Arbetsuppgifter
Som handläggare på forskningskansliet arbetar du med stöd till forskningen på SKH. Vi söker en handläggare med bred administrativ erfarenhet och samordningsfokus från högskolesektorn. Du ansvarar för handläggning av forskningsärenden och utvecklar administrativa processer och rutiner för forskningsstödet. Du är även kontaktperson för frågor och information om etiska ramverk för forskare och doktorander, samt ansvarig för att koordinera avancerade samarbetsavtal med flera parter. Övriga förekommande uppgifter på forskningskansliet kan bli aktuella, vi är en liten högskoleadministration där vi hjälper varandra vid arbetstoppar. Arbetet bedrivs i nära samarbete med chefen för forskningskansliet, forskare, prefekter och vicerektor för forskning, samt med andra på lärosätet inom t ex förvaltningen.

I dina arbetsuppgifter ingår att:


• Innehållsmässig koordinering, analys och sammanställning av kvalitetssäkringsarbete och årsredovisning för forskning och forskarutbildning.
• Koordinering av externa forskningsansökningar.
• Samordning och sammanställning av styrdokument och riktlinjer.
• Beredning och handläggning av ärenden och underlag för beslut i forskningsrelaterade frågor.
• Att genomföra interna informations- och utbildningsinsatser samt publicering på webbplats och intranät.
• Att samla in, analysera och sammanställa information i de ärenden du ansvarar för samt presenterar den både muntligt och skriftligt på ett tydligt och begripligt sätt för interna och externa aktörer.
• Att delta i gemensam planering för verksamheten på kansliet samt andra på kansliet förekommande arbetsuppgifter. 

  Önskvärda kvalifikationer

• Högskoleutbildning inom relevant utbildningsområde.
• Dokumenterad flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom högskolesektorn, gärna med forskningsadministration och forskningsstöd.
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska.
• God datorvana och mycket god användare av Officepaketet samt har lätt för att sätta dig in i nya system.

 Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi letar efter en person med engagemang och analytisk förmåga, som snabbt sätter sig in i nya arbetsuppgifter, har lätt för att fatta egna beslut och driva arbetet framåt. För att få arbetet att fungera behöver du ha en mycket god samarbets- och samordningsförmåga, vilket innebär att du tycker om att skapa relationer och utveckla och upprätthålla goda samarbeten. Lika viktigt är dock att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ i såväl operativa som strategiska frågor, vilket innebär att du är noggrann och har kapacitet att strukturera och organisera ditt arbete.

Meriterande är:

• Avancerade högskolestudier, gärna med offentlig förvaltningsinriktning.
• Erfarenhet av arbete med forskningsetik.
• Dokumenterad erfarenhet av ekonomisk uppföljning och HR-relaterade arbetsuppgifter.
• God insikt i forskningsvillkor och god kännedom om regelverk för forskning kopplade till högre utbildning.

Om anställningen
Anställningens omfattning är ett vikariat på heltid under perioden 1 augusti 2022 (eller enligt överenskommelse) till 31 maj 2023.

Om ansökan
Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med.

Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer 2022/261/2.2.1.

Välkommen med din ansökan senast 14 april 2022.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Stafbom, chef utbildningsadministrativa avd
08 - 494 00 289
Olof Halldin, bibliotekschef
08-494 00 531
Personalhandläggare Martin Arleskär
0849400808 0769400808
Forskningsledare Rolf Hughes
08 - 494 00 311
Jan-Erik Sahlberg, avdelningschef
08 - 494 00 296
Martin Arleskär, personalhandläggare
08 - 494 00 808
Maria Hedman Hvitfeldt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08 - 494 00 821
Maria Hedman Hvitfeldt prefekt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08-494 00 821

Sammanfattning

Besöksadress

Box 24045
None

Postadress

Box 24045
Stockholm, 10450

Liknande jobb


26 maj 2023

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

26 maj 2023

Internationell Koordinator

Internationell Koordinator

24 maj 2023

26 maj 2023