Handläggare till Funktionshinderomsorgen

Arbetsbeskrivning

Funktionshinderomsorgen Sociala sektorn, söker nu en person som handlägger och samordnar efter verksamhetens behov. Funktionshinderomsorgen innefattar bland annat Personlig assistans, Korttids/Fritids (LSS), Personliga ombud, Avlastning, Ledsagning och sektorns bemanning.

Den handläggare vi nu söker är en data- och adminstrationsvan person som kommer arbeta tillsammans med andra handläggare och enhetschefer i verksamheten.
Vi arbetar efter Borlänge kommuns värdegrund och med Borlängebon i fokus.

Din första tid och introduktion hos oss är viktig då vi vill att du ska trivas.

Självklart lockar vår värdegrund dig!
- Jag finns här för Borlängebon
- Jag gillar utmaningar
- Jag möter varje människa med öppenhet

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som handläggare i vår verksamhet innebär att du är ett viktigt stöd till enhetscheferna och verksamheten i det dagliga arbetet med allt vad det innebär. Exempel på arbetsuppgifter kan vara schemaläggning, schemaplanering, beställningar, tidsredovisning, hantera fakturor.
Viss myndighetskontakt förekommer liksom samverkan internt.
Utöver att vara chefsstöd ingår det även att handlägga ersättningar för kommunens externa assisansbolag.

Vi arbetar bland annat i verksamhetssystemen; Heroma, Raindance och Viva (snart Life Care).
Vi förväntar oss att du är flexibel i ditt arbetssätt då arbetsuppgifterna kan variera och du kan behöva hantera många uppgifter samtidigt. Du styr och planerar till stor del själv de arbetsuppgifter som ska utföras och lägger på så vis upp din dag.

KVALIFIKATIONER
Gällande dina personliga egenskaper så söker vi dig som trivs att jobba i en administrativ miljö. Du har god förmåga att kunna planera och strukturera de arbetsuppgifter som ligger för dig. Du har en hög ansvarskänsla och känner dig trygg i kontakten med människor liksom förmågan att skapa och bibehålla kontakter. Att kommunicera är något du behärskar väl i både tal och skrift. Du är driven, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga, liksom en förmåga att kunna se helheten. Vi har som krav att du tidigare har arbetat som nära stöd till chefer eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Treårigt gymnasium är ett krav, meriterande att det är av administrativ eller samhällsorienterad/ekonomisk karaktär.

Meriterande är också om du har någon form av samordnings/administrationsutbildning.
Vi arbetar mycket med digitala verktyg så det är en förutsättning att du är bekväm med det.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Välkommen med din ansökan!

ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ylva Malmi, enhetschef
0243-663 99
Kommunal sektion 13
0243-743 00
Bodil Linder, HR-konsult
0243-665 72
Frågor om ansökan: Minna Bergman
0243-748 66
Ledarna, Eva Jonsson
0243-746 67
Fredrik Blomqvist, verksamhetschef
0243-660 28
Vision, Malin Heed
0243-665 71
Enhetschef Kent Eriksson
0243-745 26
Enhetschef Susanne Rustas
0243-740 49
Enhetschef Ewa Dahlkvist, vecka 30-31
0243-660 65

Sammanfattning

Besöksadress

Röda vägen 50 78181 BORLÄNGE
None

Postadress

None
BORLÄNGE, 78181

Liknande jobb


16 maj 2024