Handläggare till Givarservice

Arbetsbeskrivning

Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?

Vill du arbeta med kundservice i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan International Sveriges arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!
Plan International Sverige söker nu en Handläggare till Givarservice. Du ingår i en grupp om sju handläggare och tillsammans hanterar ni alla frågor och de administrativa processer som är kopplade till Plan International Sveriges faddrar och andra givare.
Arbetsuppgifter:
I rollen som handläggare på Givarservice ansvarar du för att på ett aktivt och professionellt sätt bemöta Plan International Sveriges faddrar och andra givare. Du hanterar främst inkommande samtal via telefon men många kontakter sker även via andra kommunikationskanaler som exempelvis mejl och webb. Du kommer att hantera en rad olika ärenden samt administration kopplat till processerna. I rollen kommer du även att driva och delta i processförbättringar och kvalitetsinitiativ.
Vi vill att du;

Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, exempelvis som handläggare på en kundstjänst
Har en stark administrativ förmåga
Tidigare erfarenheter av att arbeta i olika kundsystem
Har viljan att ständigt förbättra och kvalitetssäkra våra administrativa processer
Behärskar flytande svenska och engelska, såväl i tal som skrift

För att trivas i rollen som handläggare är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge service. Du är lyhörd, engagerad och vill göra ditt allra yttersta för att hjälpa våra givare. Då det är ett ständigt flöde med inkommande ärenden är det viktigt att du är effektiv och trivs i en miljö med högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna roll är nyfiken och flexibel, du tycker om att hitta nya lösningar och arbetssätt.
Plan International Sverige arbetar kontinuerligt med att bli en värderingsstyrd organisation med värdeorden, Handlingskraft, Öppenhet, Långsiktighet och Tillsammans vilket vägleder allt vi gör.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start i mars. Tjänstgöringsgraden är 100 % vilket motsvarar 37,5 h/v. Tjänsten är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad.
Ansökan och kontakt
Välkommen in med din ansökan redan idag då urval kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Jessica Zimmerman, Enhetschef på Givarservice: jessica.zimmerman@plansverige.org.
Har du frågor om din ansökan är du varmt välkommen att kontakta Lina Sjöberg på HR lina.sjoberg@plansverige.org.
Fackliga representanter är Kristian Korsgard (Akademikerföreningen) samt Nidall Fayez (Unionen) Båda nås på telefonnummer 08-587 755 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PLAN International Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid 100% Vilket motsvarar 37,5 h/v Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 11 december 2017

Besöksadress

Textilgatan 43
None

Postadress

Box 92150
STOCKHOLM, 12030

Liknande jobb


19 april 2024

18 april 2024

18 april 2024