Handläggare till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter utvecklas. Välkommen till oss!

Sollentuna kommuns kontaktcenter öppnade 2011 och svarar på frågor inom kommunens alla verksamhetsområden. Vi är 24 medarbetare uppdelade i mindre svarsgrupper och sitter i ett öppet kontorslandskap. Vi söker dig som genuint vill ge bästa, möjliga service till våra kunder och som har intresse och gärna erfarenhet inom våra svarsområden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetet innebär att du har många kundkontakter via telefon, mejl och sociala medier för att svara på frågor om bygglov, miljö, park, stadsbyggnad och trafik. Vi arbetar parallellt i många olika it-program och har tät kontakt med våra uppdragsgivare på kontoren. Utbildning och förändring är en del av vår vardag. Administrativa uppgifter ingår i arbetet. Att driva egna delprojekt kan ingå.

DIN PROFIL

Du bemöter kunder på ett trevligt, professionellt och engagerat sätt även när trycket ökar. Du är en van it-användare och du är bra på att samarbeta. Vidare är du ansvarsfull, har initiativförmåga och klarar att driva arbeten självständigt.

För att lyckas i rollen tror vi att du är

En god lagspelare som samarbetar och klarar varierade arbetsuppgifter i högt tempo Intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt yrkesområde och kommunens verksamheter Lösningsinriktad och flexibel Utåtriktad med en mycket god kommunikativ förmåga Positiv och servicemedveten Stresstålig och kapabel att ta till dig och använda nya kunskaper snabbt
Utbildning och erfarenhet

Krav:

Högskoleutbildning (eller motsvarande) Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:

Erfarenhet inom svarsområdet: bygglov, miljö, park, stadsbyggnad och trafik Dokumenterad utbildning eller erfarenhet i kundservice Erfarenhet av arbete i en kommunal kundtjänst


Att arbeta i Sollentuna kommun

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/Vi-jobbar-i-Sollentuna1/

Personalförmåner

https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobba-hos-oss/personalformaner/



ÖVRIGT

Tjänsten är ett vikariat på 100 procent fram t.o.m. den 31:a oktober, med eventuell chans till förlängning eller fastanställning.

Vi intervjuar sökanden löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ewa Roséen
08-5792 1752
Sofia Johansson
08-5792 1000
Sofia Johansson
08-5792 3165

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentuna Kommun Kontaktcenter
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • vikariat t.o.m. 31:a oktober 2017 mars-okt
  • Publicerat: 22 februari 2017

Besöksadress

Turebergs Torg 1
None

Postadress

Turebergs Torg 1
Sollentuna, 19186

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024