Handläggare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och närmar sig 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

**** Kontaktcenter ****
Sollentuna kommuns kontaktcenter startade år 2011 och vänder sig till medborgare, företag och andra intressenter i Sollentuna kommun. Vi svarar på frågor inom kommunens alla verksamhetsområden.

Enheten är uppdelad i två tjänsteområden. Tjänsteområde 1 som i huvudsak svarar på frågor om miljö, bygg, stadsplanering och gata/trafik, och tjänsteområde 2 som svarar på frågor om socialtjänst, äldreomsorg, barnomsorg, skola, kultur och fritid.

Vi söker nu handläggare till vårt kontaktcenter.

Skriv in i din ansökan vilket tjänsteområde du är mest intresserad av att arbeta inom.

 

**** Arbetsuppgifter ****
Som handläggare i kontaktcenter är du ansiktet utåt för Sollentuna kommun och är en nyckelperson för att ge våra kunder den bästa möjliga service. Tjänsten innefattar mycket kundkontakter och det är därför viktigt att du tycker om att hjälpa människor och att du bemöter våra kunder på ett trevligt, engagerat och professionellt sätt, även i perioder då trycket ökar.

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen, men vi hanterar även ärenden genom e-post, sociala medier samt fysiska besök.

Du kommer att ha ett stort antal kontakter, och förutom de kontakter vi har med våra externa kunder så även med våra interna uppdragsgivare inom kommunen, du måste därför vara bra på att samarbeta och samverka med dessa.

Vissa administrativa uppgifter ingår även i arbetet.

****   ****
**** Personliga kvalifikationer ****
Vi söker en engagerad, glad och lösningfokuserad person som ser till kundens behov i första hand. Kontaktcenter är under ständig utveckling, vilket innebär att den som ska arbeta hos oss bör kunna hålla i många trådar samtidigt. Vi söker dig som kan driva dina ansvarsområden självständigt, samtidigt som vi vill att du ska vara bra på att samarbeta i grupp. Som person vill vi att du är positiv, serviceinriktad och har en mycket god kommunikativ förmåga.

Du ska ha lätt för att ta till dig information och lära dig rutiner och datasystem då vi arbetar i flera olika system samtidigt. Eftersom belastningen är varierande och tidvis hög, behöver du ha en god förmåga att hantera stress, och i och med det, en god prioriteringsförmåga.

Du har en förmåga att på kort tid inhämta och tillämpa nya kunskaper och tycker om att hålla dig uppdaterad både inom ditt yrkesområde och inom kommunens verksamheter.

****   ****
**** Kvalifikationer ****
- Högskoleutbildning eller motsvarande.

- Goda datakunskaper och duktig på informationssökning.

- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

 

**** Meriterande ****
- Dokumenterad erfarenhet från tjänsteområde 1. (miljö, bygglov, stadsplanering och/eller trafik eller tjänsteområde) eller tjänsteområde 2. (socialtjänst, äldreomsorg, barnomsorg, skola, kultur eller fritid.)

- Har kunskap i verksamhet- och eller ärendehanteringssystem

- Har arbetat i serviceyrken.

- Kan tala andra språk än svenska och engelska.

- Har god kännedom om hur en kommun fungerar och i synnerhet Sollentuna kommun.

**** Övrigt ****
Heltidstjänst

Arbetstiden är schemalagd och viss kvällstjänstgöring kan förekomma.

Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ewa Roséen
08-5792 1752
Sofia Johansson
08-5792 1000
Sofia Johansson
08-5792 3165

Sammanfattning

Besöksadress

Turebergs Torg 1
None

Postadress

Turebergs Torg 1
Sollentuna, 19186

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024