Handläggare till statlig myndighet i Stockholm

Handläggare till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
 
Är du analytisk och har en god förmåga att skapa kvalitativa utredningar efter givna riktlinjer? Randstad söker nu handläggare till en myndighet på en attraktiv adress i Stockholm. Som handläggare på myndighet får du ett samhällsviktigt uppdrag, trevliga kolleger och en föränderlig arbetsdag. Du som söker har högskoleutbildning inom exempelvis juridik eller samhällsvetenskap, minst 3 års erfarenhet av handläggning inom offentlig sektor och tidigare arbetat med myndighetsutövning. Låter det här som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan – redan idag! 


Vi är den största leverantören till offentlig sektor. Randstad kan därför erbjuda dig som är intresserad flera möjligheter efter genomfört uppdrag, inom såväl myndighet, landsting och kommun som statliga och kommunala bolag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som handläggare innebär arbetet att sätta sig in i riktlinjer, arbeta efter dem och skapa olika typer av utredningar (som till exempel inför beslut eller förslag till beslut). Ärendena är av varierande karaktär men tyngdpunkten ligger i transparent och tydlig hantering samt en analys som är enkel att ta till sig liksom kan motiveras. Du förväntas arbeta med god struktur, hålla en god språklig nivå på svenska och vara en van användare av Word. 


Dina arbetsuppgifter (till exempel): 


Utredning, granskning och handläggning av ärenden, ibland även beslutsfattande.
Självständigt driva ditt arbete utifrån givna riktlinjer, utarbeta, planera och följa upp ärenden.


Arbetstider
Heltid, kontorsarbetstid, för start snarast eller enligt överenskommelse och med uppdrag i 12 månader. 

Kvalifikationer
 Här behöver du; 


Minst 3 års erfarenhet som handläggare eller av liknande arbetsuppgifter.
Högskoleutbildning eller likvärdigt inom relevant område.
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor liksom av myndighetsutövande.
Goda kunskaper i Microsoft Office.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tänker vi att du har lätt för att se samband, dra slutsatser och förklara ärenden på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du trivs sannolikt i arbeten där du kan luta dig mot riktlinjer och praxis, men du kan fatta självständiga beslut och gå efter dem. Visst håller du också en god språklig nivå, är bra på att prata med olika människor och svara på frågor kopplade till dina ärenden? Har du dessutom en positiv inställning och kan börja med kort varsel? Då kommer du bli en uppskattar kollega och konsult. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
 2020-04.26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


OBS! På grund av rådande situation med Covid-19 kommer intervjuer hållas digitalt. För dig, för oss och för samhället i stort. 


För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024