Handläggare - utveckla den statliga förvaltningspolitiken

Arbetsbeskrivning

- enheten för statlig förvaltning, Finansdepartementet

Vi söker dig som är initiativrik och driven för att tillsammans utveckla den statliga förvaltningspolitiken. Som medarbetare på Finansdepartementet får du ett såväl omväxlande arbete som en självständig roll i en händelserik arbetsmiljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Avdelningen för offentlig förvaltning ansvarar för utvecklingen av förvaltningspolitiken. I arbetsuppgifterna ingår myndighetsstyrning, att vara med och utveckla den statliga förvaltningspolitiken och att leverera underlag till den politiska ledningen. I uppgifterna ingår även att initiera och driva strategiska utvecklingsprocesser. Enhetens ansvarsområde är brett och omfattar bl.a. övergripande frågor om styrning, ledning och organisation av statlig verksamhet, myndighetsstyrning av ett 20-tal myndigheter samt genomförande av Agenda 2030 i Sverige.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund

Du har akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi eller juridik och har erfarenhet från en statlig myndighet. Erfarenhet från Regeringskansliet och kommunsektorn är meriterande, likaså goda kunskaper om statens verksamhet, organisation och konstitutionella förutsättningar.

Dina egenskaper

Som handläggare hos oss behöver du ha en god analytisk och kreativ förmåga, samt vara kvalitetsmedveten och resultatinriktad. Du behöver ha lätt för att anpassa dig till nya situationer och ha en god samarbetsförmåga. Bredden i uppgifterna och arbetssätt ställer krav på förmåga och intresse av att arbeta med frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska, och du är intresserad av att utveckla dig själv och den verksamhet som du verkar inom.

Övrigt

Vi önskar tillsätta tre tjänster så snart som möjligt, varav en är tillsvidare anställning och två visstidsanställningar t.o.m. juli 2017 med möjlighet till förlängning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Karin Hååg som är enhetschef, på 08-405 42 65. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Jakob Petruson på 08-405 19 58. Fackliga kontaktpersoner är Peter Österberg, SACO, Lotta Nordqvist, ST, som nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 augusti 2016.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Finansdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för finanspolitiken och frågor som rör finansmarknad, internationellt ekonomiskt samarbete, förvaltningspolitik, län, kommuner och landsting, prognoser och nyckeltal, skatter, spelfrågor samt statens budget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 juli 2016

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024