Handläggare - utveckla styrningen av Polismyndigheten

Arbetsbeskrivning

Polisenheten, Justitiedepartementet

Är du en självständig och kommunikativ person med förmåga att analysera komplexa samband och tänka nytt? Då kan du vara vår nya medarbetare som får möjlighet att utföra ett meningsfullt arbete som bidrar till samhällsutvecklingen. Varje dag.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi söker dig som i nära samarbete med kollegor, andra departement, myndigheter och organisationer vill fortsätta utveckla styrningen av Polismyndigheten. Rollen som medarbetare innebär att du deltar i styrningen och utvecklingen av Polismyndigheten med tonvikt på frågor rörande människohandel, alkohol, narkotika, doping och tobak (ANDT) samt ungdomsfrågor. Handläggning av ärenden och underlag till den politiska ledningen, ibland med mycket kort deadline, kommer att vara vanliga inslag och utmaningar i din arbetsvardag.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
Du har akademisk examen, gärna juridisk eller samhällsvetenskaplig. Att du har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller vid annan myndighet på strategisk nivå är ett krav, liksom att du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Erfarenhet av EU-arbete samt god insikt i polisverksamheten är meriterande.

Dina egenskaper
Du är van att hantera snabba beställningar och arbeta under tidspress. Du har lätt för att samarbeta med andra och knyta kontakter. Som person är du resultatinriktad, ansvarstagande, analytisk, flexibel och självgående.

Övrigt
Vi erbjuder en eller flera tjänster, både tills vidare och tidsbegränsade.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. 

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder? Kontakta Jenny Timerdal som är huvudman på 08-405 25 68. Du är också välkommen att kontakta personalspecialisten Ulrika Atterfors på 08-405 17 56. Fackliga kontaktpersoner är Daniel Bergwall, SACO och Anita Engvoll, ST. Du når dem på 08-405 10 00

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 30 oktober 2016.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. 


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 oktober 2016

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024