Handläggare/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Trosa kommun ligger naturskönt vid vackra Sörmlandskusten 7 mil söder om Stockholm. Här finns närhet till både skärgård, storstad och landsbygd. Till Stockholm tar det 45 minuter med tåg, bil eller buss. Kommunen har drygt 10 800 invånare och ett kraftfullt näringsliv med 750 registrerade företag. Den kommunala servicen är väl utbyggd. Här finns också ett rikt utbud av fritidsaktiviteter. Kommunens organisation är decentraliserad med stora befogenheter för förvaltningar och resultatenheter. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, svarar för kommunens centrala funktioner inom ekonomi, personal, IT, service och stöd till förtroendevalda. Du kommer att arbeta inom ärendeteamet som ansvarar för registratur, ärendeberedning, sekreterarskap i fullmäktige och nämnder, kommunarkiv, valadministration, överförmyndarhandläggning samt allmänna utredningar. Som överförmyndarens handläggare kommer du självständigt bereda ärenden och fatta beslut i frågor som rör enskilda medborgare. Det kräver god social förmåga, noggrannhet och diskretion. Det mesta inom överförmyndarverksamheten är sekretessbelagt. Som handläggare på kommunkontoret kommer du dels att ansvara för sekreterarskapet i ett par av kommunens nämnder samt ett par kommunala råd, dels handlägga ärenden/delta i allmänna utredningar. Tjänsten är fördelad på följande vis: 50% handläggare överförmyndarärenden, 50% nämndsekreterare/handläggare kommunkontoret. Observera att tjänsten är förlagd till Gnesta kommun 1 dag i veckan för handläggning av överförmyndarärenden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en bred samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inslag av juridik. Erfarenhet av överförmyndarfrågor är en fördel men inte ett krav. Du ska kunna arbeta självständigt, snabbt sätta dig in i komplicerade frågor, vara god stilist, tycka om att utveckla rutiner och delta i verksamhetsutveckling För arbetet krävs goda kunskaper i och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Arbetet kräver samarbetskompetens. Du kommer dagligen att ha kontakt med politiker, allmänhet, förmyndare, gode män och förvaltare samt tjänstemän inom kommunen. Du måste också vara flexibel och kunna delta i övriga uppgifter som enheten ansvarar för, t.ex. arkivvård och valadministration.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Tommy Biserud
0156-520 20
Enhetschef serviceenheten Gunilla Persson
0156-520 11
Kanslichef Jakob Etaat
0156-520 06
Kanslichef Helena Edenborg
0156-520 00 (vxl)
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Personalsekreterare Jenny Eriksson
0156-520 00 (vxl)
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
HR-konsult Catarina Lindgren
0156-520 69
Enhetschef serviceenheten Gunilla Persson
0156-520 11
Turistchef Malin Karlsson
0156-522 22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trosa kommunkontor
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 februari 2006
  • Ansök senast: 6 mars 2006

Besöksadress

61980 Trosa
None

Postadress

Västra Långgatan 4-5
Trosa, 61980

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010