Handläggare/Uppdragsenheten

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Här finns en möjlighet för dig som har en relativt ny examen som socionom och vill utvecklas. Uppdragsenheten på vård och omsorgsförvaltningen består av rekrytering, handledning och uppföljning. Vi befinner oss i centrum av Helsingborg.


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som handläggare kommer du att rekrytera uppdragstagare till kunder inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade såsom kontaktperson, ledsagare, avlösare i hemmet och stödfamilj. Du kommer att handleda och ha uppföljningar med uppdragstagare. Du kommer också att ha möjlighet att medverka vid evenemang och mässor för att öka medvetenheten om Helsingborg som en attraktiv arbetsgivare.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha en högskoleutbildning som socionom eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från arbetslivet. För oss är det viktigt att du har en lyhördhet för människor och deras behov samt ha uppdragstagaren och kunden i fokus. Du ska vara utåtriktad och vilja vara med att utveckla uppdragsenheten tillsammans med dina kolleger.
Du har en god förståelse och intresse av att arbeta inom olika IT-system och vi ser gärna att du har vana av att arbeta i sociala medier och i Officepaketet.
Du har en utpräglad servicekänsla och du ska ha ordningssinne, vara initiativrik, prestigelös och ha en väl utvecklad simultankapacitet. Du behöver också vara flexibel och ha mycket lätt för att samarbeta tillsammans med dina kolleger.

Det är önskvärt att du har körkort.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Innan anställning kommer vi att begära att du lämnar utdrag ur Belastningsregister för enskild person (blankett RPS 442.3 11-04) i oöppnat kuvert. Denna ska tas med till intervju.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ann-Charlotte Andersson
042-10 42 45
Vårdförbundet Gith Nordqvist
042-10 69 77
Assistent Monica Bergström
042-10 65 83
Assistent Eva B Larsson
042-1079 67
Assistent Rose-Marie Granqvist
042-10 36 22
Kommunal
042-10 50 91
Kommunal sektion 33
042-10 50 91
Driftschef Ingalill Sjövret-Svensson

Monica Persson
042-10 41 21
LSR Ulrica Dahlberg
vx 042-10 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


Socialsekreterare, LSS

Socialsekreterare, LSS

27 maj 2024

Vikarierande Sektionsledare till Myndighet!

Vikarierande Sektionsledare till Myndighet!

24 maj 2024