Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om.

Miljö och byggförvaltningen handlägger bygglov/bygganmälningar, planärenden, vvs-frågor och trafikfrågor. Vidare ansvarar förvaltningen för tillsyn och handläggning av ärenden inom områdena miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och kemikalier samt tobak och alkohol (serveringstillstånd). Förvaltningen hjälper också allmänheten med energirådgivning. På avdelningen arbetar sammantaget ca 20 personer.


ARBETSUPPGIFTER
Projektledaren ska ta fram rutiner för hantering av handlingar i dagarkivet, dokumenthanteringsplaner för bygg- och planärenden samt gallringsrutiner för hantering och arkivering av övrigt material. Inom ramen för projektet ska rutiner och kvalitetssäkring av dessa införas på förvaltningen i samverkan med inspektörer och administratörer som stöd för det dagliga arbetet. Inom ramen för projektet ska projektledaren bidra till att utveckla förvaltningens administrativa stödprocesser.

KVALIFIKATIONER
Högskolexamen och dokumenterat god erfarenhet av självständigt administrativt arbete, inom offentlig förvaltning. Därutöver krävs mångårig erfarenhet av registrering, diarieföring och arkivering. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens och arkivets medarbetare vilket ställer höga krav på förmåga att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver god initiativförmåga samt förmåga till självständigt och strukturerat arbete. Du är serviceinriktad, har lätt för att kommunicera med andra människor och ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt/meriterande: Kännedom om miljö- och byggförvaltningens ansvarsområde är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Miljö- och byggchef Irene Kolare
068016128
Byggnadsinspektör Sveriges Ingenjörer Ann-Kristin Olofsson
0680-16112
IT-Assistent Operatör Vision Catarina Månsson
068017768
Miljö- och byggchef Irene Kolare
0680-161 28
Sveriges Ingenjörer Ann-Kristin Olofsson
0680-161 12
Vision Catarina Månsson
0680-177 68
Ledarna Torbjörn Bergman
0680-176 60
Planeringsassistent Per Persson
0680 -161 50
Miljöinspektör Tina Dyrvold Carlsson
0680-161 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun, Miljö- och byggavdelningen SVEG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Lön sätts efter kompetens. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
  • Deltid. 75 % i 18 månader Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast
  • Publicerat: 2 april 2014

Besöksadress

84280 SVEG
None

Postadress

Medborgarhuset
SVEG, 84280

Liknande jobb


Administrativ handläggare

17 maj 2024

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

16 maj 2024