Handläggning projektstöd

Handläggning projektstöd

Arbetsbeskrivning

I region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen.
Förvaltningsområde Regional utveckling är den del av Region Jämtland Härjedalen som arbetar med att samordna och effektivisera det regionala utvecklingsarbetet.

Vår uppgift är att ta tillvara möjligheter och främja utvecklingen inom en rad viktiga områden, till exempel kompetens och utbildning, näringsliv, livsmiljö och attraktion samt infrastruktur.

Förvaltningsområdet Regional utveckling behöver förstärka enheten för Näringsliv och företagande med en vikarierande handläggare för arbete med projektstödshantering.


ARBETSUPPGIFTER
Som projekthandläggare kommer du arbeta med att bereda projektansökningar, handlägga förfrågningar om medfinansiering av olika typer av projekt. Det kan handla om medfinansiering av projekt som söker stöd i olika typer av EU-fonder samt nationella program. Du kommer att utföra löpande uppföljning för att säkerställa att ställda krav på resultatuppfyllelse och rapportering följs. En viktig del i vårt arbete är att fungera som stöd och coach inför ansökningar och utlysningar. Du kommer även att utifrån gällande strategidokument bla Regional Utvecklings Strategi (RUS) medverka till att projekt initieras.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning eller på annat sätt har motsvarande kunskaper. Du skall ha ett genuint intresse för utvecklingsfrågor. Det är viktigt att du har tidigare erfarenheter av arbete med projekthantering. Det är meriterande om du har kunskap om de strukturfondsprogram och regelverk som i stor utsträckning styr vår verksamhet samt erfarenhet i ärendehanteringssystemet NYPS. Eftersom du kommer att sammanfatta ansökningar och ta fram beslutsförslag är det viktigt att du kan uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Du behöver viss kunskap i ekonomi t.ex. kring budgetering och analyser. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då du kommer att ha löpande kontakter med projektägare är det viktigt att du är serviceinriktad och har en pedagogisk läggning. Det är också viktigt att du har en förmåga att verka för goda relationer såväl internt som externt.

Körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Östersund men du arbetar över hela länet.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Martina Lundholm
070-6969541
Teamledare Åsa Abrahamsson
063- 14 66 56

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024