Handledare

Arbetsbeskrivning

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Din utmaning

Din huvuduppgift som handledare är att matcha, rusta och motivera arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med våra beprövade metoder för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov. Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot potentiella deltagare och arbetsgivare. Hela Västernorrland är din arbetsplats, varför resor i tjänsten kan förekomma.

I din roll ingår bland annat:

• Matchning av den arbetssökandes kompetenser mot arbetsgivare
• Samarbete och nätverkande med lokalt och regionalt näringsliv
• Marknadsföring och information
• Eget resultatansvar
• Individuella samtal utifrån den arbetssökandes önskemål och behov
• Professionell kartläggning av formella och informella kompetenser
• Inspiration och motivation av arbetssökande
• Samarbete med Arbetsförmedlingens handläggare
• Administration


Vi erbjuder dig

Vill du utveckla deltagare och elever tillsammans med oss på Hermods? Vi tror på individens egna idéer och ansvar för att nå tydliga mål. Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen?

Din profil

I denna rekrytering arbetar vi på uppdrag av Arbetsförmedlingen, kraven är därför specifika vad gäller formell utbildning och arbetslivserfarenhet:

Alternativ 1:

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste fem åren): Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

Alternativ 2:

Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste 5 åren): Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena arbetsledning med personalansvar, rekryteringsarbete, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, personal och HR, arbetslivspsykologi eller beteendevetenskap riktad mot vuxna.

Övriga kompetenser:

Erfarenhet från bemanning, matchning och/eller rekrytering är det ett extra plus. Du har vana att arbeta i ett högt tempo, ta initiativ och driva processer framåt. Du är utåtriktad med en god social förmåga samt brinner för att nå resultat.

Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.

Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.

Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.

Alla insatser ska vid behov kunna ges på deltagarens modersmål, varför vi tror att du behärskar något av språken arabiska, pashto, dari, somaliska, serbiska/bosniska/kroatiska, albanska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Anställningen

Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde 2015-04-01. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega/Tjänsteföretagen och Unionen/SI.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast 2015-03-31. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ann-Charlotte Ahlman (lokal kontaktperson) på mail ann-charlotte.ahlman@hermods.se

Vi tar inte emot ansökan via e-post, sök tjänsten via länken nedan.

 

All försäljning med hänvisning till ovan tjänst undanbedes.

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/deltid visstid -
  • Publicerat: 26 februari 2015

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


9 februari 2024

Kommunals a-kassa söker handläggare till kontoret i Härnösand

Kommunals a-kassa söker handläggare till kontoret i Härnösand

9 februari 2024

26 januari 2024