Har du ett glasklart kundfokus? Bli Blueglass nya Customer Care

Arbetsbeskrivning

Customer Care är en av de viktigaste parametrarna hos Blueglass. Vill du arbeta i en hemtrevlig miljö? Resa i tjänsten och ställa ut på mässor runtom i världen? Allt detta får du i rollen som Customer Care, den viktigaste tjänsten när det kommer till dialog och proaktivitet med Blueglass kunder.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Blueglass räkning en Customer Care till deras kontor på Barnhusgatan i Stockholm. Blueglass är ett litet företag, i dagsläget fyra personer, med avsikt att växa. Här erbjuds du flexibilitet och energi på en arbetsplats med "högt i tak".

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Blueglass önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Blueglass.

ARBETSUPPGIFTER
Som Customer Care kommer du framförallt se till att hela logistikflödet flyter på, från att boka transporter till att följa upp att leveransen har kommit fram till slutkund. Du ansvarar för alla delmoment däremellan, såsom att följa upp tidsplaner med leverantörer, se till att väsentliga dokument är fullständiga, följa upp leveransen och se till att kunden är nöjd.

Rollen som Customer Care är kundorienterad vilket innebär att du är närvarande och proaktiv i din dialog med Blueglass kunder gällande alltifrån behov, se över deras produktion, lagerhållning samt forecast. Därav behöver du vara en person som är orädd och vågar fråga kunderna när det saknas information till forecast-arbetet. Introduktionen består av att lära sig arbetet på plats och kommer kompletteras med en kortare logistikutbildning senare.

Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och söker ett långsiktigt heltidsjobb, det här kanske till och med är ditt första? Du har en stor känsla för service och organisation och trivs i en prestigelös miljö där alla är öppna för eget utvecklande. Klimatet hos Blueglass präglas av att alla stöttar och hjälper varandra och du bör trivas i en liten organisation där du förstår vikten av din roll för bolagets framgång.

VI SÖKER DIG SOM
* Har vana att jobba med datorer i kontorsmiljö


* Har grundläggande kunskaper i officepaketet
* Har systemförståelse
* Har professionella kunskaper i svenska och engelska då det krävs i dialogen med leverantörer och kunder.


Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet av service. Eftersom Blueglass även jobbar mot den franska marknaden är det ett stort plus om du även kan franska. Har du erfarenhet av ekonomi är det också meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann då du behöver hålla alla system uppdaterade gällande logistikflödet. Du är även en person som ser lösningar på problem och kan ta ansvar för diverse situationer som uppstår. Vidare kan du arbeta självständigt och har förmågan att prioritera i rätt ordning, även när det är bråttom. Till sist har du en stor portion humor och bidrar till att Blueglass prestigelösa kultur och familjenära känsla fortsätter.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
* Lön: Månadslön
* Placering: Barnhusgatan 4
* Kontaktuppgifter: Lena Warghagen, Recruitment Consultant, lena.warghagen@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Blueglass har sedan 2002 expanderat sin marknad över stora delar av Europa och nu även Nordamerika med huvudkontor i Stockholm. Deras kunder består bland annat av stora välkända bryggerier, microbryggerier, destillerier samt kunder inom livsmedelsindustrin.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare 9-17
  • Publicerat: 13 september 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023