Har du vana av leverantörsfakturahantering? Start omgående!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som konsult i vårt framgångsrika konsultteam? Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål.

Vi erbjuder våra konsulter en personlig karriärplan och har ett långsiktigt engagemang i deras utveckling. På Experis får du en trygg anställning och är på alla sätt en flexibel arbetsplats.

Till vår ambulerandeverksamhet i Nybro söker vi nu en ekonomiassistent på ca 50% inom leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis och första uppdraget startar omgående och varar till att börja med 3 månader. För rätt person finns stora möjligheter till fortsatta uppdrag inom Experis. Man har även möjlighet att själv vara med och påverka förläggningen av arbetstiderna under normal kontorstid.

Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom leverantörsreskontran, mestadels administrativt ekonomiarbete. I rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar mm.

I rollen kommer du att jobba med löpande arbete inom reskontra såsom:
- Registrering av ankomna leverantörsfakturor
- Bevaka betalningar samt betala leverantörsfakturor
- Kontering samt matchning av leverantörsfakturor
- Hantera betalningspåminnelser

Vem söker vi till denna tjänst?
Du har goda kunskaper inom reskontraprocessen. Du har erfarenhet av operativt administrativt ekonomiarbete och har minst utbildning på gymnasienivå inom ekonomi men civilekonomexamen är högt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Du har god datorvana, framförallt av MS Office och erfarenhet från att jobba i ekonomisystem. Har du jobbat i Monitor är detta starkt meriterande.
Viktiga egenskaper i denna tjänst är att du har god serviceförmåga, såväl mot interna som externa kontakter. Du är också strukturerad, noggrann, är bra på att hantera förändringar samt har erfarenhet av att ha arbetat i ekonomiska system.

Hur ansöker du?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post therese.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför att skicka in ansökan snarast för att säkra din plats i processen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Ej angivet
  • Deltid CONTRACT
  • Publicerat: 15 december 2016

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


20 februari 2024

Sommarjobb Ekonomi/Fakturakontroll

Sommarjobb Ekonomi/Fakturakontroll

29 januari 2024

AP Accountant

5 december 2023