Head of Customer Support till Industri-Matematik International AB / IMI

Head of Customer Support till Industri-Matematik International AB / IMI

Arbetsbeskrivning

Välkommen till IMI!
Med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik ser framtiden på IMI ljus ut. Vi har vuxit till över 120 engagerade medarbetare och under 2021 har tillväxten varit mer än 30%. Våra kunder är marknadsledande och välkända företag som Ahlsell, Apotek Hjärtat, DB Schenker, NorgesGruppen för att nämna några. Våra produkter och systemlösningar är avgörande för att våra kunders försörjningskedjor ska fungera på ett optimalt sätt.
Hos oss råder övertygelsen att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar. IMI är måna om att du har en balans mellan arbete och fritid och känner att du kan utvecklas i din roll. IMI är certifierade av Great Place To Work. Rankingen sker genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. Vår mål är att år 2025 vara i topp på listan över   Sveriges bästa arbetsplatser .

Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en ledande mjukvaruleverantör inom effektiv och hållbar logistik, order- och lagerhantering. Supportteamet på IMI hjälper kunder att lösa komplexa problem med högsta fokus på kundnöjdhet. I vår tillväxtresa ser vi att vårt supportteam behöver utökas och förstärkas och vi söker dig som kan leda och utveckla det dagliga arbetet i teamet. Vill du ta del av denna expansiva resa och utvecklas i en kreativ miljö där kunden alltid står i fokus?

Vi söker nu en engagerad Head of Customer Support!

I den här rollen ansvarar du för leveransen av supporttjänsten för de produkter som IMI utvecklar och marknadsför mot externa kunder, inklusive de processer och verktyg som behövs för att säkerställa support på hög och stabil nivå. Du får stor frihet att vidareutveckla vår supportfunktion och du kommer att ha många interna och externa kontakter, en viktig del i uppdraget är att utveckla samarbetet mellan ditt team och vår konsultorganisation, produktutveckling, säljorganisation och andra externa samarbetspartners. Du har en viktig roll i relationen till våra kunder, på flera sätt blir du kundens röst in i vår organisation.

Ditt ansvarsområde

Du ansvarar för vårt mycket erfarna och väl fungerande supportteam, som i dag består av fyra personer men som kommer att utökas med ytterligare personer under året. Du har det fulla ansvaret för ditt team, och säkerställer att ni är rätt bemannade och har kompetens och förmåga att hålla en hög standard för kundupplevelse och service. Din uppgift blir att vägleda, stötta och motivera dina teammedlemmar med ett starkt värdebaserat ledarskap. Du är den som ditt team eskalerar till när det behövs mer resurser från vår övriga organisation. Du rapporterar till COO och ingår i bolagets operativa ledningsgrupp.

Din profil

Vi söker dig som har ansvarat för en supportfunktion inom ett mjukvarubolag eller har haft en liknande roll, kanske som konsultchef eller teamledare, med närhet till kund. Du är en trygg ledare som tycker om att arbeta med processutveckling och ständiga förbättringar med sikte på att öka kundnöjdheten och underlätta för dina medarbetare. Som person är du kommunikativ, målinriktad och har ett genuint intresse för hur teknik och digitalisering kan göra oss bättre. För att du ska passa in i vår kultur lägger vi stor vikt vid din personlighet och ditt driv, vi söker dig som sprider positiv energi och engagemang. Tjänsten kräver mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, då du kommer att ha en hel del kontakt med våra kunder, såväl som med vår egen organisation.

Det är meriterande om du har:

- relevant högskole- eller universitetsutbildning  
- erfarenhet av arbete  med kundsupport i företag som utvecklar affärssystem
- erfarenhet av verksamhet- och  personalansvar

Mer information

Kontakta rekryteringskonsult Jan Schröder på AS & B Executive, jan.schroder@asb-executive.se eller +46  706 18 11 16, alternativt Talent Acquisition Specialist Hanna Gustafsson på hanna.gustafsson@im.se eller +46704333856.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Sektionschef till IT infrastruktur

Sektionschef till IT infrastruktur

13 september 2023

Chief Technology Officer

Chief Technology Officer

7 september 2023

IT-chef/CIO

IT-chef/CIO

7 september 2023