Head of E-Commerce

Arbetsbeskrivning

Om MatHem

MatHem grundades 2006 och är idag marknadsledare inom e-handel för livsmedel. Vårt mål är att ge våra användare smidiga och engagerande upplevelser i allt från planering och inköp till levereras med hög kvalitet direkt hem till dörren. Vi är ca 1500 anställda fördelade på vårt huvudkontor i centrala Stockholm och våra tre logistikcenter i Stockholm/Bromma, Göteborg och Malmö.

Om rollen

Som Head of E-commerce på MatHem har du en nyckelroll med fullt ansvar och ägandeskap för att driva försäljningen i app och web. Du arbetar kontinuerligt och målinriktat med analys för att hela tiden ha en aktuell förståelse för hur vi presterar i våra kanaler. Du identifierar vad som går att förbättra när det gäller matchning av våra kunder med rätt produkter, kampanjer, recept samt redaktionellt säljdrivande innehåll. Du leder MatHems kampanjprocess med Assortment och Creative för att säkerställa kampanjer som driver MatHems position och maximerar engagemang och försäljning hos våra kunder genom direktkommunikation via CRM och web/app. Du säkerställer att vi håller oss i framkant när det gäller digitala lösningar och processer för att optimera analys och effektivitet. Du driver målmedvetet innovativa idéer om utveckling av samtliga köpgränssnitt mot Produkt-teamet. Du säkerställer rapportering av viktiga KPI:er i området mot viktiga stakeholders inom bolaget och håller dessa uppdaterade om hur vi presterar.

Du kommer initialt ha personalansvar för en medarbetare och budgetansvar. Du kommer att få möjlighet att bygga upp teamet över tid. Du rapporterar till Chief Revenue Officer (B2C) och blir en del av ett engagerat team som ansvarar för CRM, Marketing & Growth, Content, Creative samt Business Development & Partnerships. Du är därmed med och påverkar stora delar av kundupplevelsen i syfte att göra MatHem till en ännu bättre tjänst.

Din profil och bakgrund

Du är engagerad, positiv, har en hög energinivå och är en naturlig ledare som har förmåga att engagera och motivera andra. Du har stor förståelse för vikten av ett strukturerat och datadrivet arbetssätt. Du har ett utbrett säljfokus, är analytisk och har mycket goda kunskaper inom E-Commerce som område. För att lyckas i rollen ser vi också att du har ett datadrivet arbetssätt, är strukturerad, har en positiv attityd och är bra på att samarbeta med närliggande team.

• Du har minst 3-5 års erfarenhet från tidigare digital tillväxtresa, med ägandeskap över digitala försäljningsmål
• Relevant akademisk utbildning
• Teknisk förståelse och erfarenhet av kravställning mot tredje part
• Hög kunskap inom analys och erfarenhet av ett ändamålsenligt arbetssätt inom E-commerce

Övrig information och kontakt

Sista ansökningsdag är den 29 februari 2020, men registrera gärna din ansökan så snart som möjligt då vi går igenom ansökningar löpande. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johan Littorin johan.littorin@mathem.se.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor som för närvarande ligger vid Karlaplan, men under våren kommer vi att flytta till Gamla Stan. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MatHem i Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023

8 september 2023

21 augusti 2023