Head of Online Marketing

Arbetsbeskrivning

Om företaget

KitchenTime grundades 2010 och erbjuder Sveriges största sortiment av köksprodukter. Vi finns idag i Sverige, Norge och Finland och är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. Nu stärker vi upp vårt team för att fortsätta resan mot vårt mål, att bli Nordens ledande butik för köksprodukter online.

Om rollen

Som Head of Online Marketing ansvarar du för vår försäljningsdrivande marknadsföring online. Du utvärderar och utvecklar resultaten i våra digitala marknadsföringskanaler på alla våra marknader.

I rollen som Head of Online Marketing är du ansvarig för försäljningen mot befintliga och nya kunder, både på och utanför sajten. Du rapporterar direkt till VD och har ett nära samarbete med programmerare, content managers, inköpare och landsansvariga för att säkerställa att dina kampanjer konverterar bra.

Om dig

Vi söker dig som brinner för online marketing och har minst 2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du är analytiskt lagd och ser verktyg som Microsoft Excel och Google Analytics som dina viktigaste redskap i ditt arbete med att skala upp och effektivisera vår marknadsföring online.

Du tänker stort och bortom dig själv för att hitta arbetssätt och partners som skalar med mycket data och flera marknader. Du har stor förståelse både för teknik och affärer. PPC, SEO och Affiliate är områden som du behärskar sedan tidigare. Från dina tidigare arbetsroller har du erfarenhet av att köpa in tjänster och vårda samarbeten med partners.

Som person är du tävlingsinriktad och nöjer dig inte med annat än att prestera i absolut toppklass. Du utvärderar löpande resultaten av ditt arbete och strävar ständigt efter att bli bättre.

Vad vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att vara en del av en internationell tillväxtresa där du kommer spela en viktig roll i om vi når våra högt uppsatta mål. Vi erbjuder en entreprenöriell miljö där du får stora möjligheter att ta ansvar och bevisa vad du går för.

Här erbjuds du kontor i centrala Uppsala på en arbetsplats med utmaningar, öppenhet och en avslappnad men framgångsorienterad arbetsmiljö. Vi delar alla entusiasm för e-handel och hjälps åt att forma framtiden för detaljhandeln.

Omfattning: Heltid, 40h/v

Tillträde: Enligt överenskommelse

Så ansöker du

Tjänsten tillsätts löpande med sista ansökningsdag 6 september. Så snart vi hittar rätt kandidat tillsätts tjänsten, så skicka din ansökan snarast. Skicka din ansökan till jobs@kitchentime.com och var noga med att den svarar på följande frågor:

- Varför du vill jobba som Head of Online Marketing
- Varför du vill jobba på KitchenTime och inte någon annanstans

Vi uppmuntrar dig att vara kreativ med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gustav Fredin
0188008001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 24 augusti 2015

Besöksadress

Smedsgränd 5A
UPPSALA

Postadress

Smedsgränd 5A
UPPSALA, 75320

Liknande jobb


13 november 2023

13 november 2023