Head of Support till IST Sverige

Head of Support till IST Sverige

Arbetsbeskrivning

Om oss

Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Om rollen

Rollen som Supportchef hos oss på IST är en central och viktig roll där du får möjlighet att utveckla IST framåt tillsammans med dina kollegor. Ditt uppdrag är att utveckla våra supporttjänster så att de via innovation och digital utveckling blir moderna, lättillgängliga och konkurrensstarka. Du möter våra kunder för att följa upp avtal och tjänster eller lösa utmaningar som kan uppstå. Du följer upp mål och KPI:er för att driva kvalitetsutveckling av både supporttjänsten och organisationen. Genom ett engagerat ledarskap vägleder du dina medarbetare och får dem att utveckla sig i sina roller.

En annan viktig del i rollen är att skapa förutsättningar för samarbete tillsammans med andra avdelningar inom IST, engagera dig i interna projekt tillsammans med kollegor från andra avdelningar för att vidareutveckla våra produkter och tjänster.

Placeringsort för rollen är Växjö.

Vem är du?

Vi tänker oss att du både har med dig tidigare ledarerfarenhet samt erfarenhet från support för digitala produkter. Du trivs med att ha kontakt med kunder och slutanvändare och ger alltid god service, både när du mottar ris eller ros. Du är en ledare som vet vad du vill, som samtidigt arbetar tätt tillsammans med ditt team för att nå era gemensamma mål. Du är inlyssnande och involverar medarbetarna i processer när så behövs.

För att du ska trivas bra i rollen som supportchef finns det några andra saker som vi också tror är viktiga, som att du:

- trivs med att kommunicera och samarbeta, både med kollegor och kunder
- klarar av att växla fokus och hantera flera arbetsuppgifter parallellt
- kan lyfta blicken och ta ett helhetsperspektiv
- behärskar svenska och engelska i tal och skrift


Din ansökan

Vill du vara med och skapa framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande? Sök redan idag men dock senast 31 augusti. Vi går in i semesterperiod och kommer därför troligtvis inte återkoppla förrän vi är tillbaka igen i augusti. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta antingen rekryterande chef Peter Håstlund; peter.hastlund@ist.com eller vår HR Business Partner Hanna Kullsten; hanna.kullsten@ist.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IST
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Besöksadress

Arenavägen 27, 6tr, Stockholm
None

Postadress

Arenavägen 27, 6tr
Stockholm, 12177

Liknande jobb


31 oktober 2024

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

30 oktober 2024