OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Azets
Azets tillhandahåller tjänster inom ekonomi, lön och HR för över 30 000+ små och medelstora företag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien. Med över 6 500 smarta och engagerade medarbetare på våra 158+ kontor levererar vi tjänster inom redovisning, skatt, revision, löner och rådgivning till våra kunder.
Om rollen
Vill du leda ett team av motiverade människor som hanterar ett ständigt föränderligt tekniklandskap? Älskar du att bygga relationer med leverantörer för att förbättra de IT-system som de levererar? Brinner du för att skapa nya värdeskapande tjänster som kunderna älskar?
Till vår avdelning Technology & IT inom Azets Sverige söker vi nu en Head of Tech Solutions som kommer att ingå i Tech Management Teamet och rapportera till Head of Technology & IT.
Som Head of Tech Solutions är det din roll att säkerställa att våra system inom Redovisning och Lön både uppfyller kundernas behov samt att de är lönsamma. Systemen köps in från externa leverantörer så i ansvaret ingår samarbete och förhandling med leverantörerna.
Du samarbetar tätt med våra affärsenheter inom Redovisning och Lön som levererar konsulttjänster till våra kunder via de verktyg och applikationer du ansvarar för.
Du kommer att vara chef för ett team på ca 8-10 personer. Ditt team innehåller Digital Advisors som ansvarar för rådgivning, offerter, prissättning och avtal gentemot våra kunder samt att projektleda implementering av systemintegrationer och andra typer av automatisering för kunderna. Teamet har också System Owners som ansvarar för att våra system levererar som de ska och har de funktioner som kunderna efterfrågar.
Du är en relationsbyggare och skicklig kommunikatör eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med både interna och externa intressenter samt kommer delta på både kund- och leverantörsmöten.
Om Azets
Azets tillhandahåller tjänster inom ekonomi, lön och HR för över 30 000+ små och medelstora företag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien. Med över 6 500 smarta och engagerade medarbetare på våra 158+ kontor levererar vi tjänster inom redovisning, skatt, revision, löner och rådgivning till våra kunder.
Om rollen
Vill du leda ett team av motiverade människor som hanterar ett ständigt föränderligt tekniklandskap? Älskar du att bygga relationer med leverantörer för att förbättra de IT-system som de levererar? Brinner du för att skapa nya värdeskapande tjänster som kunderna älskar?
Till vår avdelning Technology & IT inom Azets Sverige söker vi nu en Head of Tech Solutions som kommer att ingå i Tech Management Teamet och rapportera till Head of Technology & IT.
Som Head of Tech Solutions är det din roll att säkerställa att våra system inom Redovisning och Lön både uppfyller kundernas behov samt att de är lönsamma. Systemen köps in från externa leverantörer så i ansvaret ingår samarbete och förhandling med leverantörerna.
Du samarbetar tätt med våra affärsenheter inom Redovisning och Lön som levererar konsulttjänster till våra kunder via de verktyg och applikationer du ansvarar för.
Du kommer att vara chef för ett team på ca 8-10 personer. Ditt team innehåller Digital Advisors som ansvarar för rådgivning, offerter, prissättning och avtal gentemot våra kunder samt att projektleda implementering av systemintegrationer och andra typer av automatisering för kunderna. Teamet har också System Owners som ansvarar för att våra system levererar som de ska och har de funktioner som kunderna efterfrågar.
Du är en relationsbyggare och skicklig kommunikatör eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med både interna och externa intressenter samt kommer delta på både kund- och leverantörsmöten.
Kvalifikationer
* Affärsmässig med erfarenhet av att delta i kundmöten, ta fram offerter, skapa kundavtal, fastställa och förbättra olika KPI:er, hitta nya, innovativa tjänster till våra kunder osv.
* Erfarenhet av en teknisk roll med affärsfokus, t.ex. teknisk rådgivare/konsult, teknisk kundansvarig, Product Manager, Product Owner, IT-projektledare osv.
* Erfarenhet av att arbeta med tredjepartsleverantörer och sätta en plan för vad som ska förbättras tillsammans, följa upp SLA:s etc.
* Erfarenhet som ledare och chef
* Erfarenhet av Stakeholder Management
* Erfarenhet av att arbeta med löne- och redovisningssystem
* Flytande i både svenska och engelska
Den här rollen är baserad på vårt kontor i Solna i Stockholm och vi tillämpar flexibelt arbete, vilket innebär att man har möjlighet att jobba två dagar i veckan hemifrån.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Jerresand
+46 705612483
Anders Fryxell
+46 70 921 43 82
Erik Bekkåsen
+47 95919249